Vraag
Ik volg een deeltijdopleiding in het middelbaar of hoger onderwijs. Heb ik recht op een tegemoetkoming?

Antwoord
Nee, u hebt alleen recht op een tegemoetkoming deeltijders als u een opleiding in het voortgezet onderwijs volgt. U moet dan wel aan bepaalde voorwaarden voldoen.

Volgt u een pabo-opleiding of lerarenopleiding die opleidt tot een eerste- of tweedegraads bevoegdheid, dan kunt u eventueel een tegemoetkoming leraren aanvragen. U mag dan geen recht hebben op studiefinanciering of een tegemoetkoming voor scholieren.

op de site van www.ib-groep.nl staat nog meer informatie