mijn broertje is niet zo goed met begrijpendlezen hebben jullie een paar sites waar mijn broertje kan leren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou gaan voor een papieren versie. Dat kun je makkelijker aanwijzen, aantekeningen maken etc.

Antwoorden (1)

Leren lezen doe je door veel te lezen.

Zijn juffrouw of meester op school kan vast wel geschikte boekjes adviseren.

Of: naar de bibliotheek gaan.
Dat is voor kinderen gratis.

Daar kun je dan boeken lezen en meer naar huis nemen die op het niveau van jouw broertje zijn.
In de bibliotheek zijn deskundige mensen die jullie kunnen adviseren.
En zijn leraar / lerares kan ook vast wel wat aanbevelen.

Zo'n persoonlijk advies is beter.

Want wij weten niet
Hoe oud jouw broertje is.
Welke school hij zit.
Welk leesniveau hij heeft.

Hier is dus wel een site "begrijpend lezen",
maar leren lezen doe je door veel te lezen.

http://www.hennyjellema.nl/taal/lezen/voorpaginalezen.htm

Toegevoegd na 52 seconden:
Oefeningen voor de Cito toets.

http://www.leestrainer.nl/Tekstbegrip.htm