sinds 26 maart 1648 is het een universiteit. Leiden is ouder!! :-D
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De basis voor de Universiteit Utrecht werd gelegd in de 7e eeuw. In die tijd maakte de Ierse monnik Willibrord van Utrecht een katholieke stad. Hij heeft veel invloed op de ontwikkeling van Utrecht gehad. Daaraan herinnert zijn standbeeld op het Janskerkhof.