Als je later kinderarts wilt worden, waar moet je dan goed in zijn?

Wat is een goeie voorbereiding? En kennen jullie ook weetjes over menselijk lichaam.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (9)

Weetjes heb je niet nodig, na tig jaar opleiding weet je alles wel. Je moet goed kunnen leren en precies kunnen werken om de opleiding alleen al te halen. En je moet de vakken biologisch, scheikunde en natuurkunde volgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omgang met kinderen staat op 1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In jezelf onderscheiden tijdens je co-schappen. Het is n vreselijk populaire richting dus probeer indruk te maken op de artsen daar. Als je n arts hebt die potentie in je ziet, heb je meer kans dat zij hun best gaan doen om jou in opleiding te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed om kunnen gaan met kinderen
En weetjes over het menselijk lichaam: ga eens naar de bieb en leen boeken.
Verder moet je goed zijn in biologie, scheikunde, latijn is ook wel handig.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat van latijn is dus niet zo! anatomie is in 't Latijn, maar nou niet zo zeer dat je denkt oh ja dat betekent dat in het Latijn dus het is logisch ofzo, en ziekte beelden zijn in het Grieks, en ook niet zo dat het er logisch van wordt. wel leer je door latijn en Grieks anders denken wat erg handig kan zijn, maar Latijn of Grieks maakt dus helemaal niks uit!! alhoewel vrijwel iedereen denkt dat Latijn beter is..
anneliez
12 jaar geleden
bedankt voor de info
In ieder geval eerst VWO halen, dan geneeskunde studeren en vervolgens specialiseren. Dus je moet allereerst goed kunnen leren. En goed om kunnen gaan met kinderen natuurlijk. Geduld hebben, je in kunnen leven, vriendelijk zijn.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil ook een kinderarts worden.
Ik studeer in België.
Ik heb mijn eerste graad Latijn gevolgd.
In het derde graad zal ik wetenschappen volgen.
(biologie , chemie, fysica & wiskunde)
En in mijn derde graad zal ik wiskunde volgen.

Ik vindt deze vakken heel interessant,
je hebt deze vakken ook nodig om een dokter te worden.

Zelf weet ik er ook niet veel van,
ik ben ook heel geïnteresseerd hoe ik me moet voorbereiden.
Maar ik denk dat als ik m'n best zal doen op school, alles met de tijd zal lukken & hopelijk een kinderarts wordt.

Veel succes & laten we hopen dat we allebei een kinderarts worden hihihi ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
minimaal vwo halen denk ik en universiteit
12 jaar geleden
Weetjes:

1. Mannen krijgen vaker de hik dan vrouwen

2. Mensen zijn proportioneel gezien sterker dan paarden

3. Het hart van een mens pomp het bloed met een kracht van bijna 10 meter door het lichaam heen.

4. Je verbrand 150 calorieen per uur door met je hoofd tegen de muur aan te slaan.

5. Onthoud dit: Als iemand irritant is, gebruik je 42 spieren in je gezicht om te fronsen. Maar je gebruikt maar 4 spieren om hem een klap te geven.

6. Als je kauwgom kauwt terwijl je uien snijdt, ga je niet huilen.

7. Elk persoon heeft een unieke tong.

8. Je linkerlong is kleiner dan je rechter.

9. Mannen kunnen beter zien dan vrouwen, maar vrouwen kunnen beter horen.

10. Bijna de helft van de botten in je lichaam bevinden zich in je handen en voeten.

11. De gemiddelde persoon valt in 7 minuten in slaap

12. Meer dan 30 miljoen mensen in Amerika hebben diastima (dat is een gat tussen je voortanden)

13. Het is onmogelijk om met je ogen open te niezen

14. De meest gevoelige vinger is de wijsvinger.

15. 1 op de 3 mensen die hun oren kunnen bewegen, kunnen ze apart van elkaar bewegen.

16. Baby's worden geboren zonder knieschijven. Ze ontstaan pas als een kind tussen de 2 en 6 jaar oud is.

17. Onze ogen zijn altijd even groot als toen we geboren zijn. Onze neus en oren daarintegen stoppen nooit met groeien.

18. Je verbrand meer calorieën als je slaapt, dan als je tv kijkt

19. Als je een salade eet verbruik je meer caloriën, dat dat er caloriën in de salade zelf zitten.

20. Als je word geboren heb je 300 verschillende botten, als je volwassen bent nog maar 206.

21. Je kan je elleboog niet likken.

22. De nagels aan je vinger groeien 4x zo snel als die aan je tenen.

23. De sterkste spier van het menselijk lichaam is de tong.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
interessant ! (:
Weetjes zijn niet echt nodig.
Wat je kan doen is oppassen, als je oud genoeg bent, 12 jaar ongeveer.
En goed opletten bij bio op de middelbaar, basisschool bio is niet goed genoeg.
Botten in het menselijk lichaam uit je hoofd leren, ziektes opzoeken op wikipedia.
En gemotiveerd blijven.
Bovendien goed met kinderen kunnen omgaan