Welke talen lijken op Nederlands ?

Welke taal lijkt erg op Nederlands, En kan je ook
simpel leren "Andere talen dan Duits"

Weet jij het antwoord?

/2500

Zuid-Afrikaans!!

Vlaams lijkt erop..

Alle talen die evenals het nederlands van het diets zijn afgeleid, bijvoorbeeld het Duits.

Dat zijn dan toch de Germaanse talen, bijvoorbeeld: Deens, Zweeds en Noors Check ook even Wikipedia (link hieronder) Daar staan een tabel waar je kunt zien wat een woord is in meerdere talen bijvoorbeeld appel in alle Germaanse talen.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Germaanse_talen

Ik ben momenteel Zweeds aan 't leren en het valt me helemaal niet tegen. Behoorlijk veel herkenning en het lijkt in mijn Nederlandse oren allemaal 'logisch'. Deens schijnt ook niet al te moeilijk te zijn.

Mis alleen nog het mengelmoesje uit Suriname

Het Fries. Dat is een officieel erkende taal. Deze staat het heel dicht bij het Nederlands. Vlaams en Nederlands vormen samen nog één taal. Alhoewel ze uit elkaar aan het groeien zijn. Het Suid-Afrikaans is ook een aparte taal geworden, eigenlijk de eerste afsplitsing van het Nederlands. Binnen 3 maanden kun je dat vloeiend leren speken. Als je het leuk vind om een andere taal te leren, en dat dan met heel weinig moeite, kan ik je Esperanto aanraden. Dat leert 5x zo gemakkelijk als Engels, lijkt heel veel op het Nederlands, en kan over de gehele wereld gebruikt worden. (Je moet dan wel sprekers opzoeken, maar die zijn gemakkelijk te vinden).

zweeds of noorweegs. moet je maar eens luisteren. het klinkt precies het zelfde maar dan andere woorden. ik weet niet of het erg moeilijk is om te leren. maar dat is heel erg persoonlijk of je talen moeilijk vind.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100