Welke talen lijken op Nederlands ?

Welke taal lijkt erg op Nederlands, En kan je ook
simpel leren "Andere talen dan Duits"

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (8)

Zuid-Afrikaans!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vlaams lijkt erop..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle talen die evenals het nederlands van het diets zijn afgeleid, bijvoorbeeld het Duits.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn dan toch de Germaanse talen,
bijvoorbeeld:
Deens, Zweeds en Noors

Check ook even Wikipedia (link hieronder) Daar staan een tabel waar je kunt zien wat een woord is in meerdere talen bijvoorbeeld appel in alle Germaanse talen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben momenteel Zweeds aan 't leren en het valt me helemaal niet tegen. Behoorlijk veel herkenning en het lijkt in mijn Nederlandse oren allemaal 'logisch'.
Deens schijnt ook niet al te moeilijk te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind Deens nog wat herkenbaarder dan Zweeds.
Mis alleen nog het mengelmoesje uit Suriname
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Fries. Dat is een officieel erkende taal. Deze staat het heel dicht bij het Nederlands.

Vlaams en Nederlands vormen samen nog één taal. Alhoewel ze uit elkaar aan het groeien zijn.

Het Suid-Afrikaans is ook een aparte taal geworden, eigenlijk de eerste afsplitsing van het Nederlands. Binnen 3 maanden kun je dat vloeiend leren speken.

Als je het leuk vind om een andere taal te leren, en dat dan met heel weinig moeite, kan ik je Esperanto aanraden. Dat leert 5x zo gemakkelijk als Engels, lijkt heel veel op het Nederlands, en kan over de gehele wereld gebruikt worden. (Je moet dan wel sprekers opzoeken, maar die zijn gemakkelijk te vinden).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja.
zweeds of noorweegs.
moet je maar eens luisteren. het klinkt precies het zelfde maar dan andere woorden.
ik weet niet of het erg moeilijk is om te leren. maar dat is heel erg persoonlijk of je talen moeilijk vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Even een kleine correctie: het is Noors en niet Noorweegs (wel met een hoofdletter geschreven trouwens)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk. Mijn antwoord is alweer van 6 jaar geleden. Toen was ik 14 en wist ik nog niet dat ik mijn hersens moest gebruiken om te leren.