Wat is het verschil tussen civiele techniek en bouwkunde??

Ik twijfel, want veel mensen zeggen doe nooit bouwkunde je hebt weinig kans op baan etc etc. Moet ik nu geen bouwkunde doen?? Ik wil graag een architect worden. Is het beter dat ik civiele techniek moet gaan doen? Krijg je daar zeker een baan? Ik weet niet wat ik moet doen. Dat is volgens mij ook moeilijker.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Bouwkunde is een wetenschappelijke studie die alles met bouwen te maken heeft wat betreft bewoning, huisvesting en bedrijven.
Civiele techniek is de naam voor weg- en waterbouwkunde. Dat omvatten alles wat met wegen, bruggen en waterwerken te maken heeft,
Rivieren, kanalen, en baggerwerken vallen hieronder, evenals bijv. spoorbruggen.

Civiele techniek is uitgebreider en het werkterrein is groter.
Ik kan je niet raden welke studie je het beste kan gaan doen, maar luister ook naar je hart!

In onderstaande links kun je er meer over lezen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Civiele_techniek

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bouwkunde