Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is mijn score van de entree toets

ik heb 89% totaal percentiel voor mijn entree toet, wat is mijn score op basis van de cito toets?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

100% is 5.50
99% is 5.49
dus dan zal 89% wel 5.39 zijn.
Maar bedenk wel: dit is de entree toets en de score is niet echt te vergelijken met de echte cito toets.
In groep 7 doe je de "echte" entree toets en dan krijg je de verwachte score van de cito toets.
Maar ook daar zou ik me niet te veel aan vastklampen, bij mij was mijn cito-score namelijk 4 punten lager dan mijn verwachte cito score.
In elk geval is 89% een hele mooie score, gefeliciteerd!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De schaal loopt van 1 tot 50, niet van 1 tot 550 (of 0.01 tot 5.50, zoals jij het stelt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt!
Ik wist wel dat het van 5.01 tot 5.50 liep, maar had geen idee hoe je het dan zo moet uitrekenen en aangezien 99% wel 4.49 was dacht ik dat dit wel logsich was, maar jouw antwoord klopt ;)
De schaal van cito is 501 tot 550. Dus een schaal tot 50.
50 * 0.89 = 44.5. Je score is dus afgerond 545. De rest van Kirke's antwoord klopt wel, een entree toets is anders dan een cito toets en dus is het ook moeilijk om ze te vergelijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing