Wat houd een verhuisplan voor een bedrijf allemaal precies in?

Een opdracht is om een verhuisplan voor een bedrijf te maken. Maar waaruit bestaat dat allemaal precies? wat moet je allemaal beschrijven in zo'n plan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Verhuisklaar maken nieuwe pand.
- nieuwe vloeren klaar?
- aansluitingen aanwezig/klaar? (stroom, inet etc)
- schilderwerk klaar?
- alles schoon?
- gas/water/licht aangesloten?
- kamers labelen
- brandveiligheid in orde?
- vluchtplan opstellen
- ruimte voor de verhuiswagens?

Verhuisklaar maken oude pand
- afsluiting gas/water/licht (als je weg bent)
- alles ingepakt?
- alles gelabeld zodat je weet waar het heen moet?
- iedereen op de hoogte van de datum?
- alle klanten informeren
- alle leveranciers informeren
- genoeg voorbereiden en inplannen inpakken archief
- operationeel blijven tot op het laatste moment
- verhuisdozen! / pallets

En nog wat meer dingetjes....

- verhuizers/transport regelen
- klusjesmannen regelen als dit nodig is (elektra,
schilders, tapijtleggers etc etc.)
- post door laten sturen, service van TNT, dit garandeerd
echter niet het doorsturen van alle post.
- speciaal transport, bedrijfsafhankelijk (vergunning
aanvragen dus)
- vestigingsvergunning in orde?

Zorgen dat alle datums op elkaar afgestemd zijn, dus niet met de verhuiswagens aankomen als de tapijtlegger net bezig zijn. Of de schilders niet de plinten laten schilderen als diezelfde dag de tapijtleggers komen etc.

Het is ook nogal bedrijfsafhankelijk wat je allemaal nodig hebt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Houd trouwens ook het budget even goed in de gaten ;-)
En zorg voor genoeg labelstickers en plattegronden.

Zie onderstaande links met nog meer tips, wat je lang vooraf en kort vooraf moet doen etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je op onderstaande link klikt kan je erg veel informatie krijgen over bedrijfsverhuizingen. Daarbij kan je ook nog een gratis verhuispakket aanvragen.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een verhuisplan schrijf je naast een planning wanneer wat verhuist wordt vooral welke risico's er zijn bij de verhuizing en hoe je deze opvangt.

Wanneer je bijvoorbeeld een server moet meeverhuizen kan tijdelijk het computer netwerk niet werken. Dan moet besloten worden wat de beste tijd is om deze te verhuizen. Daarnaast zal je ook rekening moeten houden met wat er gebeurt als dit stuk van de verhuizing langer duurt.

Denk verder ook nog aan het laten aansluiten van telefoon, internet, evt. gas/water/licht, alarm. Aanvragen van parkeervergunningen.

En ook zal er een volledige plattegrond moeten komen met de locaties waar alles heen verhuist moet worden. Welk bureau komt waar, wie zit daar, welke spullen heeft hij nodig. EN welke aansluitingen zijn daarvoor nodig (stroom (1 of meerdere contacten, internet, evt. tv kabel).

Met een (uitgebreid) verhuisplan kunnen de verhuizer en 3 stagairs alles regelen en uitvoeren zonder dat daarbij aan jou nog vragen worden gesteld en (het belangrijkste) zonder dat het bedrijf last ondervind van deze verhuizing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
behalve al het bovenstaande ook nog:
zorg dat de nieuwe werkplek van de medewerkers is afgestemd op de eisen en specifieke taken die ze hebben. Dus dat personeelszaken voldoende afsluitbare kastruimte heeft en een eigen besprekingskamer, dat een engineer/tekenaar voldoende ruimte heeft om grote tekeningen neer te kunnen leggen, etc.