Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft ervaring met de bacheloropleiding Engelse taal- en letterkunde (op de VU)?

Ik zou graag van mensen die deze studie volgen of hebben gevolgd een korte indruk krijgen. Ik was gister naar een soort van open dag geweest en ik was de enige jongen, dus ik zou graag de verhouding jongen/meisje willen weten, maar ook gewoon algemene indruk. Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
756

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Geen ervaring met de VU maar wel dezelfde opleiding in Leiden. De verhouding jongen/meisje was bij ons ongeveer 60 % meiden en 40 % jongens, wat voor een taalopleiding best meevalt, maar dit kan natuurlijk ook toeval zijn.

Ik had in het eerste jaar de vakken Language Acquisition, Linguistics, Literature en Philology. De eerste twee zijn Taalkunde vakken, de laatste twee Letterkunde vakken.
Linguistics is de wetenschappelijke benadering van een taal, o.a. zinsbouw, uitspraak en spraaksysteem. Philology is het leren en bestuderen van Oud en Middel Engels.

Het is een brede opleiding, dat is ook te zien aan de verscheidenheid aan mensen die Engels studeren, maar zeker de moeite waard. Veel lezen komt er wel bij kijken :P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding