Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom krijgt een kennis van mij geen stagevergoeding "mbo-studie" en ik "hbo-studie" wel. ik vind het een rare manier van motiveren!?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is niet verplicht voor een bedrijf om een stagevergoeding te geven. Dat mogen ze zelf weten, ligt er ook aan wat voor werkzaamheden de stagiair verricht.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ligt niet aan de studie, maar aan het bedrijf. Ik heb als MBO student de ene keer wel wat gekregen, en de andere keer niet.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Elk bedrijf regelt dat anders. De ene zegt de stagiairs leveren wat op en dat belonen we. De andere zegt de stagiair kost ons alleen maar capaciteit en dat kost ons al geld.
Meestal is het zo dat stages het bedrijf in het begin geld kosten (vanwege weinig productie en veel begeleiding) en later geld opleveren (vanwege veel productie en weinig begeleiding).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de wet is je stagegever niet verplicht een stagevergoeding te geven. Maar het is wel gebruikelijk. En als het in de CAO van het bedrijf is geregeld, moet je stagegever zich daar aan houden.

Kijk eens op de onderstaande link. Hier worden ongeveer de richtlijnen bepaald voor wanneer er van een vergoeding sprake is. Bij MBO wordt doorgaans minder vergoedt dan een HBO of UNI, maar zoals al gezegd, geen bedrijf is hier toe verplicht.

http://www.stagetips.nl/Tips.htm?groepid=8&tekstid=14
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet afhankelijk van HBO of MBO. Mijn dochter volgt een opleiding in de zorg op MBO en zij krijgt wel stagevergoeding. Het ligt aan het soort bedrijf en in welke branche.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding