Ist-/soll situatie beschrijven

Voor mijn afstudeerscriptie moet ik een IST-/Soll-situatie schrijven. DIt is het interne gedeelte, voor het externe gedeelte gebruik ik de klantenbehoefte.

Kun je de Soll-situatie beschrijven naar aanleiding van klantbehoeften?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Eerst de klantbehoeften kennen c.q. inventariseren.
Als je de klantbehoeften kent dan de Soll (wat moet) en dan de Soll (werkelijkheid ) beschrijven.
En daarna de verschillen opsommen en hoe die zouden kunnen worden opgelost.
Soll en/of Ist aanpassen, want niet alles wat wenselijk is, is ook haalbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De ist situatie is de situatie zoals deze nu is, de soll situatie de voorgestelde situatie zoals deze zou moeten zijn.

De nieuwe situatie bereik je door de wensen en eisen van de diverse stakeholders (betrokkenen) in kaart te brengen. Op basis daarvan kun je veranderingen voorstellen die tot een nieuwe/gewijzigde situatie leiden (de soll situatie).

Dus de input voor de veranderingen zijn o.a. de klantbehoeften en in die zin is het antwoord op je vraag dus 'ja'.
12 jaar geleden
Het is me niet duidelijk wat je bedoelt met "interne" en "externe" gedeelte. Maar dat de klantbehoefte input kan zijn voor de soll is een JA. Sterker nog: de klantbehoefte is zelfs noodzakelijk/essentieel om ueberhaupt in staat te kunnen zijn om de Soll te bepalen!