Zijn er meer scholen waar de leerlingen op de dag na hemelvaartsdag niet vrij zijn?

Mijn dochter moet op de dag na hemelvaartsdag gewoon naar school. Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Niet toen ik zelf naar school ging en niet bij mijn kinderen. Ze beweert nu dat haar school de enige in Nederland is waar op die vrijdag na hemelvaartsdag gewoon les gegeven wordt. Is dat zo, of zijn er meer (middelbare) scholen die niet vrij zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (6)

Zover ik weet is iedereen de dag erna ook gewoon vrij dus dat zou goed mogelijk kunnen zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen de mensen met stage hebben gewoon hun stage tenzij het bedrijf gesloten is die dag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet waar je woont maar een vriendin van me moet ook gewoon naar school ik geloof dat ze op het ubbo emmius in stadskanaal zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het voortgezet onderwijs moet een keuze maken voor 1 margedag: Goede Vrijdag of de vrijdag na Hemelvaartsdag.

Het is dus wel mogelijk dat scholen Goede Vrijdag (22 april) of de vrijdag na Hemelvaart (3 juni) wél les geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb altijd nog op Goede Vrijdag én op de dag na Hemelvaart vrij gehad. In al die tijd dat ik naar school ga, en nu op het mbo ook nog.
De middelbare school van m'n zoon heeft wel vrij. De basischool bij ons in de buurt ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn officiële vrije dagen en erkende vrije dagen in het Nederlandse onderwijs. Op de officiële vrije dagen, is er in geen enkele school les. Als er les is op de erkende dagen, hangt af van de beslissing van het schoolbestuur. De dag na Hemelvaart is zo'n erkende dag. Het is dus mogelijk dat er die dag school is bij uw dochter. U zal dit vast kunnen terugvinden op de website van de school, in de schoolbrochure, in het schoolreglement,...
Op onderstaande site kunt u alle vrije dagen en schoolvakanties vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn zoon zit op de Dalton in Den Haag en is niet vrij op de vrijdag na Hemelvaart, maar ook niet op Goede Vrijdag!!!