3 Havo. Spaans verplicht voor bevordering?

Ik zit in 3 Havo. Mijn school geeft les in Engels, Duits, Frans en Spaans. Volgens de kerndoelen ben ik niet verplicht Spaans te krijgen, maar de school mag dat zelf invullen. Mag de school mij ook verplichten tot het behalen van een voldoende voor het bevorderd raken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als het standaard in hun vakkenpakket zit, lijkt het me dat je gewoon een goed cijfer moet hebben. Als je wil overgaan, mag je volgens mij wel een 4 of een 5 hebben (weet dit niet zeker meer), dus als je een wat slechter cijfer ervoor zou hebben, zou dit niets aanmaken. Het beste is, alleen of met je ouders, een afspraak te maken op school om hier meer duidelijkheid over te krijgen. Elke school gaat hier op sommige punten anders mee om.