wat zou je het beste kunnen doen in zo een situatie

ik werk samen met beide broers in een bedrijf. eentje is manager en de andere is ook gewoon normaal werknemer. alleen ik heb best vaak woordjes enzo met mijn broers. de ene broer die manager is maakt onderscheid tussen familie en geen familie in het bedrijf. tegen mij zegt hij alles wat hij wilt terwijl het bij een ander heel anders is. vorige week had ik erge ruzie met hem en nu heb ik er dus echt geen zin meer in om daar te werken. ik ben naar een andere manger gestapt en heb alles gezegt. ik ben nu 17 jaar en weet dat ik wel snel weer een baantje kan vinden maar ik vind het wel heel leuk waar ik nu werk. mijn collega's zijn leuk en het werk is ook leuk.

wat kan ik nu het beste doen? ontslag nemen en een andere baan zoeken of kan ik beter goed gaan praten met mijn broer en het dan weer proberen..

ik ben alleen wel bang dat het helemaal niet gaat lukken om goed te kunnen werken samen met mijn broer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Bij iedere baan zul je wel eens woorden hebben met de manager, daar kun je niet iedere keer voor weglopen.

Vraag een gesprek aan, bereid dat goed voor en probeer met zo weinig mogelijk emotie maar met zoveel mogelijk overtuiging te vertellen wat er volgens jou mis is.

Als je goede argumenten hebt is de kans veel groter dat men luistert. Lukt dat uiteindelijk niet, stap dan naar de directie. Zeg wel vooraf tegen de manager dat je er met hem niet uitkomt en het verder met de directie zal bespreken, dan voelt hij zich minder 'overvallen' maar merkt wel dat jij het serieus neemt.

Succes!
paulus811
13 jaar geleden
Ik denk toch dat het t beste is om werk en prive gescheiden te houden.

Praat alles uit met je broer(s) en ga op zoek naar een andere job. En uiteraard zul je hier ook tegen managers etc oplopen, maar dan heb je daar prive geen last van.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik je goed begrijp, reageert hij anders tegen een ander. Als die ander een klant is, is dat alleen maar commercieel belang. Dat is logisch dat hij dan anders is. Als hij tegen je collega's minder onbehouwen uit de hoek komt, is hij niet zo eerlijk als hij zelf denkt te zijn. Hij beweert dat hij jou net als ieder ander behandelt, maar je ziet dat de praktijk anders is. Wat jij kan doen is je broer hiermee confronteren. Niet ruzien, behandel hem met het respekt dat je ook van hem verwacht, zoals het hoort in een werkrelatie.
Als jij het de moeite waard vindt om er te blijven werken, vraag je een respectvolle bejegening, net als bij anderen. Als hij niet voor rede vatbaar is(en overdenk dat van tevoren) vertel je hem dat je zo'n behandeling niet langer accepteert en als het niet verbetert een klacht indient. Hij kan verantwoordelijk worden gehouden voor de manier waarop hij met zijn werknemers omgaat. Jij hebt de plicht je werk goed te doen en het recht op een respectvolle behandeling.
Als het niet verbetert, ga je naar hem toe en zegt dat je dit hogerop gaat aankaarten. Het is in dit geval wel belangrijk dat je hem steeds inlicht want het is je broer en je moet ook in de toekomst met hem door een deur kunnen.
Ik ben zelf op dit moment niet werkzaam en weet niet wat daarvoor de procedure is, maar steek je voelhorens eens uit.
Als je denkt, nee ik stap wel op, prima, maar je kunt dit ook ergens anders treffen. Laat wel merken dat je eigenwaarde hebt.

Wat je ook doet, succes en moed toegewenst.