Moet je vrij krijgen voor de oplevering van je huis?

Moet je voor de oplevering van je nieuwe huis in elke branche vrij krijgen of is dit in ieder cao verschillend?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.8K

Antwoorden (4)

Dat is verschillend. Nakijken dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, in de meeste gevallen zul je daar geen vrij voor krijgen van je werkgever.
Ik heb daar nog nooit van gehoord en zelfs bij overheidsambtenaren is daar geen regel voor.

Natuurlijk zul je wel in overleg een vrije dag kunnen opnemen voor een oplevering.
Maar die gaat dat gewoon van je eigen tegoed aan vrije uren af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wettelijke verplichtingen of familieomstandigheden kunnen reden zijn voor bijzonder verlof.
Oplevering van een huis valt hier niet onder.
Als je bij voorbeeld dezelfde dag in ondertrouw gaat wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks moet, maar het lijkt me handig. Bij de oplevering van een huis zullen bepaalde zaken op een tijdstip plaatsvinden dat je normaal gesproken aan het werk bent. Vraag dan een vrije dag. Je hebt er minimaal 20 per jaar (bij een volledige werkweek). Als er geen dringende redenen zijn die je afwezigheid in de weg staan, kan je werkgever een verzoek om verlof niet weigeren.