Wat als ik me niet afmeld voor een opleiding?

In de brief van de school die ze mij stuurde, stond dat als ik me wilde afmelden voor de school, ik dat voor 1 juni moet doen. Echter, moet ik nog op intake voor een andere school NA 1 juni. Deze school is mijn eerste keus, en de school waarvan ik me voor 1 juni moet afmelden is m'n 2e keus. En als ik niet wordt aangenomen voor mijn 1e keus, en me heb afgemeld voor mijn 2e keus, heb ik dus niks. Wat zijn de gevolgen van het niet (op tijd) afmelden?

Toegevoegd na 14 uur:
Als het helpt: Ik zit nu in het examenjaar op de Middelbare en de scholen waar ik over praat zijn het MBO.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Ligt er misschien aan hoe streng ze zijn, maar ik denk dat je dan het gewoon moet betalen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet wat de gevolgen zijn. Maar kun je gewoon niet de opleiding bellen en uitleggen dat je graag nog wilt afwachten totdat je weet of je bent aangenomen op die andere school?
Je hoeft er niet eens bij te zeggen dat de andere opleiding je eerste keus is, gewoon dat je graag de intake op die andere opleiding wilt doen omdat je dan pas een goed onderbouwde keuze kunt maken.
Groot kans dat ze dat best toestaan. Ze willen gewoon geen grote hoeveelheden plaatsen bezet houden van mensen die zich bij verschillende opleidingen opgeven en nooit meer van zich laten horen, omdat zij op basis van hun aanmeldingen roosters moeten maken en mensen moeten aannemen en indelen.
Maar als jij nu al aangeeft dat je wel wat van je laat horen, maar graag nog even langer de tijd wilt hebben, doen ze vast niet moeilijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Haivon; NintendoNerd je kunt ook bellen of je de intake voor juni kunt doen met als reden dat je je moet afmelden bij de school van je 2e keus voor 1 juni. Misschien heeft de school van je 1e keus plaats en anders tips hoe je met de eventuele afmelding om kunt gaan.
Je vraag komt op mij een beetje onduidelijk over. Ben je al begonnen met een opleiding? En over welk niveau gaat het?

Gebaseerd op wat je nu hebt gezegd kan ik zeggen dat je jezelf ook na juni kan afmelden voor een opleiding (gebeurt zelfs zeer veel). Jouw school heeft daar geen invloed op, dat is iets tussen jou en de IB-Groep. Ik kan me wel voorstellen dat 2e keuze school graag van tevoren wil weten wie er verder gaat en wie niet, zodat ze rekening kunnen houden met je. Maar ze kunnen je niet dwingen te betalen voor een jaar dat je niet gaat volgen. Zet, als je al begonnen bent met een opleiding, wel je Stufi en OV-Chipkaart stil voor de zomervakantie. Je hebt hier geen recht op als je nergens ingeschreven staat.

Ik kan je een beter antwoord geven als je jouw vraag/situatie toelicht. Stuur anders even een e-mail, ze willen je vast helpen.