Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag ik dit doen lees beschrijven!

ik ben 17 jaar en zit in examen jaar vmbo kader.
nu wil ik een opleiding hierna gaan doen bij het nti thuisstudie particulier onderzoeker. mag ik deze opleiding volgen omdat ik nog leerplichtig ben?

groet nick

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
638

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Misschien is het een oplossing om bij het ROC volwassenenonderwijs te volgen voor bijvoorbeeld een of meer vakken. Dan heb je toch je overdag onderwijs en blijft er ruimte genoeg over voor deze keuze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij niet. Vanaf je 16de ben je niet verplicht meer 5 dagen naar school te gaan, maar wel om minimaal 1 dag naar school te gaan en dan die andere te werken (Een BBL studie dus, werken-leren).

Maar waarom niet gewoon even de NTI contacteren en het vragen? Hun weten ongetwijfeld precies hoe dit zit!
Mail naar: studieadvies@nti.nl of bel ze op: 071-561 00 77
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt die opleiding wel doen maar dat moet dan naast een andere opleiding plaatsvinden. Met afstandonderwijs, zoals het NTI of LOI, kan niet de leerplicht worden vervuld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding