Ik wil een andere opleiding gaan volgen maar toch iets van een diploma hebben. Kan je iets met een niveau 3 diploma financieel medewerker?

Ik doe dus de opleiding Bedrijfsadministrateur niveau 4 op het Roc. Alleen ik wil iets anders gaan doen. Maar toch een diploma hebben. Als ik dit jaar haal, dan heb ik een niveau 3 diploma financieel medewerker. Ik loop nu nog een paar maanden stage en dan nog een half jaar school. Dat is nog wel te doen. Ik wil ook wel iets met cijfers en geld doen maar Bedrijfsadministrateur is toch niet mijn ding. Ik vind het ook zonde om mijn opleiding af te breken.
Mijn vraag is dus eigenlijk of ik met een niveau 3 diploma werk kan vinden of beter nog op school kan blijven en evt een andere opleiding ga volgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik denk dat je dat het beste even kunt afwachten. Maak inderdaad dit jaar die niv. 3 opleiding af. Wie weet is je stage zo leuk dat er een vaste baan voor je inzit! Of ga alvast aan het solliciteren terwijl je met je laatste maanden op school bezig bent. Als het niet lukt om werk te vinden kun je na het behalen van je niv. 3 diploma alsnog besluiten om nog een andere opleiding te gaan doen. Bijvoorbeeld Bank- en Verzekeringswezen of Commercieel medewerker, of Detailhandel ofzo. Waarschijnlijk kun je dan (dankzij je nov. 3 diploma) met vrijstellingen in zo'n opleiding instromen.