Mag je voor al je centrale examens een onvoldoende halen?

Zolang je voor alles gemiddeld een 5.5 staat of 2 vijfen of een vier en een vijf met compensatie.

Toegevoegd na 26 seconden:
*vijven

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja klopt, als je overal een 5,4 voor haalt en je staat nu overal gemiddeld hoger dan een 5,6 dan slaag je gewoon.
Ikzelf had vorig jaar slechts 1 voldoende op m'n centraal examen maar stond voor geen enkel vak uiteindelijk onvoldoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat erom, dat als je een onvoldoende haalt, je een compensatie punt hebt.
Bijvoorbeeld je hebt een 4, dan moet je daartegen over een 8, of 2 7's halen.
Zodat je toch je onvoldoende hersteld.
En tegenover 1 5, moet je 1 7 halen, zo zit het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wanneer-ben-ik-geslaagd-voor-het-eindexamen-havo-of-vwo.html Op deze site staat: "Het gemiddelde van alle afgeronde eindcijfers vormt het cijfer op basis waarvan iemand is geslaagd. Dit cijfer wordt niet afgerond. Een leerling dat als eindresultaat een 5,9 heeft, is dus gezakt voor het eindexamen." Is dit juist?