Wie kijkt de Cito toetsen na?

Mijn dochter heeft Cito toetsen gemaakt maar door wie worden die nagekeken ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (8)

Dat doet de leraar helemaal niet. Dat doet een instelling die machines heeft om de kaarten waar de leerlingen goed de hokjes in moeten kleuren kan lezen. Zo worden het aantal goede antwoorden opgeteld enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eh, wel waar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee er komen geen machines aan te pas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zouden mensen Cito toetsen nakijken als er machines voor zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn wel machines! Onze meester heeft dat zelf gezegd. VROEGER NIET. NU WEL!. Ennas1995 heeft gelijk! & Pengo ook +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
RicardoT en Quartz@ dat ligt er ook aan welke school! Sommige hebben een antwoorden blad met de rondjes die goed zijn, en andere scholen sturen ze op en doen het via computers!
Alle citotoetsen worden opgestuurd naar de Cito zelf. Daar kijkt een machine na. Daarom is het ook belangrijk dat de hokjes goed en duidelijk worden ingevuld. De leraar mag de toetsen volgens mij niet nakijken ivm de mogelijkheid tot het goed rekenen van foute antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Hoe dan RicardoT
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
RicardoT@ LIGT ERAAN WAT VOOR SCHOOL!!!
En idd hoe dan??
Dat doen computers bij de cito, die herkennen goede en fouye antwoorden. Het antwoordvel is op een bepaalde manier ingedeelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken iemand die Cito toetsen nakijkt. De toetsen worden nagekeken door minimaal 2 docenten (1 van de leraar van de desbetreffende school, 1 onafhankelijke docent) en iemand van Cito.

Toegevoegd na 2 minuten:
De toetsen worden niet nagekeken door machines, de antwoorden moeten correct ingevuld worden omdat er een soort nakijkkaart is die als mal wordt gebruikt om de juiste antwoorden snel te kunnen zien.

Deze kaart legt de nakijker van Cito op de antwoorden van de leerling om in één oogopslag te zien of het antwoord wel of niet correct is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist
Ik heb ze zelf wel eens nagekeken. Ik was daartoe ingehuurd. Er moest een mal over de antwoorden worden gelegd. Dan zag je welke goed en fout waren. Ik weet niet meer of je er dan een cijfer voor de goede of de foute antwoorden moest zetten. En het wordt ook nog gecontroleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wordt allemaal gedaan door computers, daarom moet je het foute antwoord ook goed uitgummen en het goeie antwoord goed donker, want anders weet de computer niet welk antwoord jij bedoelt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt niet door docenten hoor. Een comuter kijkt dit na.
Hier alle info over het maken van een cito toets en het controleren van de resultaten.

http://www.futurenetwork.nl/fnw/cito_interview_1849887.php?1203197
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
t doet een computer, daarom moet je ook altijd met blokletters schrijven, anders kan de computer het niet lezen