Een historicus ( iemand die historisch onderzoek verricht en soms aan de hand hiervan een artikel of boek schrijft).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leerkracht geschiedenis :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of een archeoloog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je archeologie gestudeerd, geen geschiedenis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jup, is totaal anders. Archeologie is van de periode toen schrift nog niet was uitgevonden, geschiedenis van erna. Bij archeologie is er meer veldwerk, bij geschiedenis meer schriftelijke bronnenonderzoek.
Geschiedenisleraar.
Gids in een museum.

Toegevoegd na 2 minuten:
Historisch wetenschapper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reisbegeleiding bij reizen met thema geschiedenis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Analist bij een veiligheidsdienst, conservator in een museum, archivaris, onderzoeker, journalist, leraar etc.