hoe kun je dingen beter onthouden

Ik heb overmorgen een proefwerk aardrijkskunde. Hoe kan ik dingen beter onthouden? Als ik het vaak opzeg vergeet ik het toch weer.

Weet jij het antwoord?

/2500

Inderdaad opschrijven, al is dat soms wel veel werk. Voor mij werkt het altijd goed om te herhalen, bijvoorbeeld drie dagen van tevoren even doorlezen, twee dagen van tevoren echt goed stampen, de dag ervoor herhalen en dan misschien nog op de dag zelf.

Wat bij mij heel goed werkt - is de leraar uithangen. Speel voor leraar! Neem de stof eerst goed door, en probeer het aan je zelf uit te leggen. Of aan je ouders. Of aan je aardrijkskunde boek, wel dicht graag ;) Als je merkt dat je iets niet zo goed kan uitleggen, is dat het teken dat je het niet snapt of niet zo goed kent. Dan lees je de stof nog eens heel goed door, en probeert het weer. Net zolang tot dat je alles kan uitleggen aan een leek die het vervolgens helemaal snapt! Werkt trouwens ook heel goed bij vakken als geschiedenis

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100