Wie heeft tips om zicht beter te kunnen concentreren???

Ik kan me niet zo goed concentreren met mijn huiswerk. Iemand tips???? En na een tijd word ik ook duizelig hoe kom dat???? Gr.

Weet jij het antwoord?

/2500

Veel frisse lucht. Zet je raam open, een ventilatortje helpt vaak, en zorg ervoor dat je geen (weinig) andere dingen aan je hoofd heb.

- op tijd naar bed, daardoor ben je minder moe en heb je meer energie en zin om je huiswerk te maken. - een paar keer per dag naar buiten gaan. Frisse lucht is goed voor de hersenen. Als het dan nog niet lukt probeer dan om misschien huiswerk met vrienden te maken. Als je met een groepje huiswerk maakt blijf je langer geconcentreerd. suc6

werk 5 minutjes en neem dan 2 minuten pauze. werk 5 minutjes en neem dan 2 minuten pauze... neem dus zoals je ziet af en toe een pauze en zet het raam open. wat ook helpt is muziek die je al 100 keren gehoord hebt stil laten spelen. maar het mag geen nieuw liedje zijn.

Duizeligheid kan goed komen door een verkeerde, verkrampte houding. Zorg dat je goed zit en niet helemaal in elkaar zakt. Maak een schema van wat je moet doen , hoeveel tijd je daarvoor nodig hebt en las regelmatig pauzes in, waarin je dan iets actiefs gaat doen, zoals de hond uitlaten, een kwartiertje rennen of fietsen.

Ga ergens zitten waar je niet in de verleiding komt. Dus mobiel en tv uit. Computer ook als je hem niet nodig hebt. Boeken, tijdschriften en kranten wegleggen. Werk niet te lang aan een stuk door, dan word je minder gauw duizelig. Sta bv om het half uur op voor een rondje door de kamer, op het balkon of in de tuin. Niet onderweg gaan "spelen" (dus blijf van die telefoon en PC af tot je klaar bent met je huiswerk).

mediteren helpt je pntspannen

Zorg ervoor dat je zo uitgerust mogelijk bent als je begint. Dus als je van school thuis komt, neem dat even een kleine theepauze en ontspan je dan een beetje. Ga daarna aan je huiswerk en..begin daarbij altijd met het moeilijkste, het zwaarste en het meest tijdrovende deel van je huiswerk. Dit omdat je dan nog optimaal fit bent. Als je je avondeten daarna binnen hebt, wandel dan eerst even een kwartiertje buiten in de frisse lucht en begin vervolgens aan de rest. Werk rustig en zo ontspannen mogelijk en word niet nerveus als iets je niet meteen lukt. Rustig en logisch blijven denken is hier het devies. Als je helemaal klaar bent, kijk je nog even het deel dat je niet begreep, door en ga je daarna een tijdje even lekker ontspannen..waarna je naar bed gaat. Succes met je huiswerk. Weet maar dat ik het destijds op deze wijze met veel genoegen heb gedaan en dat ik mij daar heel plezierig bij voelde. Groet, Ton

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100