Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (3)

het is een indicatie meer niet een echte beroepentest duurt een dag met allerlei test voor kennis en vaardigheden
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Het kan je in de beginnende fase helpen bij het maken van je keuze, maar dat verschilt per persoon. Alleen jij weet wat je echt wil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in zekere zin kun je het vertrouwen, maar volgens mij zit er gewoon een formule achter die online beroepskeuze tests. Ikzelf heb er al een aantal gemaakt en sommige tests zijn te beroerd voor woorden! De kwaliteit en diversiteit verschilt ook per test.

Mijn vader is vroeger door zijn werkgever naar de psycholoog gestuurd. Daar heeft de psycholoog zijn goede en slechte kwaliteiten naar boven gehaald. Zijn interesses zijn onderzocht en er werd een mooi rapport opgesteld.

Dit lijkt mij een beetje overdreven, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Achter die online tests zit geen menselijk persoon, er zit gewoon een formule die uitrekent welk beroep het beste bij de gegeven antwoorden past.


ps. ik ga er vanuit dat je met 'online beroepskeuze test' een multiplechoice test bedoelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding