Brugklas inloting is het wel eerlijk en hoe gaat het eigenlijk in zijn werk

Ik heb net te horen gekregen dat mijn zoon is uitgeloot. Hij had zich voor het sportplusklas ingeschreven maar helaas is hij daar voor niet geselecteerd maar hij maakte kans op een voorang voor het normale havo vwo klas. Maar helaas hij is uitgeloot. Kreeg wel te horen dat hij de eerste was die aan de beurt was als eentje niet meer doorging. Vinden jullie het nou ook zo oneerlijk hoe de loting plaatsvind iemand met een lager Cito score is wel ingeloot en mijn zoon niet, ik ben heel erg teleurgesteld en verdrietig en vooral boos omdat ik voor de tweede keer deze week een slecht nieuws moet vertellen. En maakt hij nog kans op een andere school om nog ingeloot te worden. Ik weet niet meer wat ik moet doen help nuttige advies à u b

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik vind loting oneerlijk. Want prestaties dienen beloond te worden. Alleen al vanwege het principe van loting gebruikt door die school zou bij mij al mijn haren overeind doen staan en een andere school doen kiezen waar WEL prestaties worden beloond. De zesjes cultuur is niet datgene waar onze toekomst beter van wordt. Uiteraard dient er wel voor ieder kind een school te zijn met geschikt niveau van onderwijs en een veilige omgeving biedend aan het kind. Retorische vraag voor de voorstanders van loting.... Hoe kan je nou verwachten gouden medailles te winnen op olympische spelen als je gaat loten welke atleet er mee mag doen....per slot maak je alleen bij selectie van de besten kans.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100