ik ben 21 en wil graag bedrijfseconomie studeren op hbo niveau

het probleem is dat ik nog een 21+ test moet gaan doen om te kijken of ik geschikt ben voor een hbo opleiding maar weet niet waar, en ik wil ook graag bij leeftijdsgenoten in de klas wil komen maar kan maar geen geschikte school vinden.
mijn vraag is of iemand leuke ideeën dan wel leuke mogelijkheden heeft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij de meeste scholen nemen ze vaak wel een 21+ test af als je 21 of ouder bent en geen Havo, vwo of Mbo niveau diploma hebt. Informatie kun je vinden op de site van alle hogescholen in Nederland en dan bij de desbetreffende opleiding en dan toelating. Er zitten altijd wel leeftijdsgenoten in je klas. De meesten zijn vaak 18 jr, maar er zijn ook zat jongeren die na het MBO doorstromen naar het HBO en vaak dus ook 21 zijn. Ook zijn er genoeg mensen die ouder zijn dan 21 jaar. Natuurlijk is dit van te voren niet te garanderen. Je hoeft je zeker niet te oud of te jong te voelen.

Een tip is om de open dagen te bezoeken. Dan kun je meteen de sfeer van de school proeven en dat kun je dan meenemen bij je uiteindelijke keuze voor een school. tevens kun je daar de leerlingen de bovenstaande vragen stellen.

Oja nog een tip. www.tkmst.nl. Daar kun informatie vinden over alle opleidingen in NL. Als je naar bedrijfseconomie toegaat zie je ook alle onderwijsinstellingen die deze opledingen aanbieden..

Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt!