Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vertrouwenspersoon.

Als je een probleem hebt waar je niet met je ouders over kunt hebben. Kan je dan naar de vertrouwenspersoon op school gaan? Hij/zij zal je dan toch helpen. Zonder dat hij het aan iemand vertelt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Als je het zeker anoniem wilt doen zou ik als ik jou was de kindertelefoon bellen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, hij/zij kan over alles met je praten en ze mogen niks doorvertellen, zoiezo zijn ze vertrouwingspersoon geworden omdat je school zeker weet dat ze hun mond dichthouden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, daar zijn vertrouwenspersonen voor. Het is ook vertrouwelijk en deze persoon mag wat jij vertelt aan niemand anders vertellen zonder jouw toestemming.
Ik heb het zelf ook een keer gedaan, het lucht echt op als je met iemand kunt praten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vertrouwens persoon doet dat inderdaad, erg handig. Wat nog beter is, is dat zo'n vertrouwenspersoon alleen doet wat jij wilt (of niet wilt) dat hij doet. Dus als je niet wilt dat iemand anders achter jullie gesprekken komt, dan gebeurd dit ook niet. En als je wilt dat een vertrouwenspersoon hulp voor je gaat zoeken voor je situatie, dan kan hij dit ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel vervelend dat je met je probleem niet met je ouders kunt praten.

- je kan gebruik maken van de zgn kindertelefoon. Voor een kort gesprek

- is het medisch / etisch, ga naar je huisarts. Medisch ambtsgeheim, zelfs bij voorschrijven medicatie

- Schoolvertrouwenspersoon, is wel een leraar, weet niet alles.

- Maatschappelijk werk, voor adres kijk in gemeenteboekje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding