Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb over n paar weken school examens en ik ben hartstikke nerveus :s. Heeft iemand een tip voor me om van m'n zenuwen aftekomen?!

Ik zit nu in de 4e klas van het VMBO. En ik heb natuurlijk al die 4 jaren goed gepresteert op school, alle jaren goed over gegaan met een goed rapport... Maar toch ben ik bang voor de examens :'(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
860

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Dat heeft iedereen wij op school gaan examentraining doen dat schijnt te helpen:p geloof er geen zak van:p
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo te horen hoef je je over je resultaten geen zorgen te maken. Als je echt zo nerveus bent, haal dan eens valeriaantinctuur bij de drogist. Dat is een rustgevend, homeopatisch middel. Mij helpt het wel als er iets "spannends" voor de deur staat. Suc6.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Er zijn verschillende homeopatische middelen te verkrijgen bij de drogist, bijv.: Bach resque remedy (druppels, spray, pastilles) of bional nervovit. Dit zijn middelen die je niet afhankelijk maken (je kan er dus niet aan gewent raken. De Bach resque remedy werkt snel, bional nervovit moet je een tijdje van te voren innemen. Lees voor gebruik de bijsluiter en vraag advies in de drogsterij. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zit het dus gewoon tussen je oren!
Als je altijd goede cijfers hebt gehaald zou er eigenlijk geen reden voor moeten zijn (tenzij je altijd hebt afgekeken)
Toen ik vroeger examen deed voor de mavo had ik stiekem
een beetje leedvermaak om de mensen die zenuwachtig over de gang heen en weer liepen.
Wat voor mij altijd goed heeft gewerkt om opkomende zenuwen de baas te blijven is lichamelijke inspanning zoals
een eind fietsen,zwemmen of hardlopen.
Als je dan met spierpijn je examenvragen invult heb je in ieder geval enige afleiding;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker