Hoe beschrijf je iets in Kwalitatieve- en/of kwantitatieve zin?

Ik heb het volgende vraagstuk en ik heb geen flauw idee wat ik nou moet antwoorden op Vraag 1.
De vraagstelling is nogal vaag of licht dat aan mij?

Het GPS bedrijf groeit onstuimig; het gaat geweldig. De GPS technologie maakt alle verwachtingen waar. Hans en Bob hebben hun product line verder uitgewerkt en nog 4 verschillende meetinstrumenten ontwikkeld voor weliswaar totaal andere markten, maar wel gebaseerd op dezelfde technologie. Twee markten worden nu extra aangepakt: de agrarische markt (veeteeltbranche) met een apparaat om de gezondheidstoestand koeien te bewaken en de automarkt met een diagnoseapparaat voor het duurdere autosegment waardoor de garage op afstand weet hoe het met de auto van de klant gaat. Overigens gaat het ook zeer goed met de gezondheidsmarkt, de verkopers kunnen het werk niet aan.

Vraag 1: Als je nu het artikel goed nagaat, wat voor consequenties voor het verkoopapparaat moeten deze ontwikkelingen volgens de auteurs dan hebben? Beschrijf een en ander in kwantitatieve en kwalitatieve zin.

Vraag 2: Wat voor gevolgen kan dit hebben voor het bestaande verkoopapparaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Ik vind dat vraag 1 en 2 erg op elkaar lijken.

Als ik je toelichting goed lees, dan lijkt mij dat de vraag vrij simpel is te beantwoorden. Zowel in kwalitatieve als in kwantitatieve zin gaat het uitstekend met het bedrijf. In kwalitatieve zin, zijn de producten goed, en klanten willen ze daarom graag hebben. In kwantitatieve zin (volume, hoeveelheid) gaat het uitstekend, want het verkoopapparaat is overbelast, en kan het werk nauwelijks aan. Dat betekent veel verkoop.

De gevolgen voor het verkoopapparaat zullen zijn, dat de mensen overbelast raken, en dat er heel snel mensen bij moeten komen. Als dat niet gebeurt, dan gaat het in kwantitatieve zijn snel achteruit. Want dan kan het bedrijf niet aan de vraag voldoen, en dat is altijd slecht.

Overigens vind ik een al te strikte scheiding kwaliteit/kwantiteit een beetje onzin. Voor de meeste bedrijven zal opgaan, dat als ze kwaliteit leveren, de spullen goed verkocht worden. En andersom: als iets veel verkocht wordt, dan zit het meestal ook wel snor met de kwaliteit. Het enige bedrijf dat hier een uitzondering op zou kunnen maken, is Tell Sell ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In kwalitatieve zin betekent het dat het verkoopapparaat zich op markten moet gaan richten, waarvoor specifieke kennis nodig is van de agrarische sector en automarkt. Kwantitatief betekent het dat een uitbreiding nodig is van het verkoopapparaat. Daarin moeten dus (vraag 2) meer mensen komen met specialistische kennis van de specifieke vakgebieden.