Hoe kan je ontslag nemen zonder nog een maand doorwerken?

Ik wil graag ontslag nemen maar ik wil niet een maand doorwerken. Hoe kan ik dat regelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je hebt ooit eens een contact getekend. In dit contract staat dat na beëindiging van dit contract een uitwerkperiode telt. Als dit niet in het contract staat, staat het wel in het CAO.
Dit contract is een afspraak, en dat hoor je gewoon na te komen. Wanneer je hierin wilt afwijken, dan zal dit in samenspraak moeten gaan met je baas.
Dat is ook de tip die ik je meegeef. Vertel rustig wat de rede is dat je wilt stoppen met werk. Dit is wel zo fijn voor beide partijen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou het wel in overleg met je werkgever doen. Maar je kunt alle vrije dagen en vakantiedagen opnemen. Als je zegt dat per onmiddellijk er mee kapt en je komt niet meer dan hoef je ook geen maand meer te werken. Je geld krijgen wordt dan moeilijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kun je alleen in overleg met je werkgever regelen.