Precies? Onmogelijk te beantwoorden!
Ik schat zelf op 3 miljoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een miljoen gokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op wikianswers staat een demografische schatting van 96.623. 876 scholen (dus 100 miljoen naar boven afgerond) als je lagere- en middelbare scholen, voortgezet onderwijs en colleges.

Dit zijn vrij globale schattingen. Er worden wel specifiek heel veel gegevens verzameld. Je kunt onder andere specifieke gegevens vinden op sites als nationmaster.com. De meeste gegevens zullen gaan over het aantal mensen dat geschoold is en niet specifiek over de gebouwen zelf (scholen) werledwijd.

Ongeveer 800 miljoen mensen in de wereld kunnen niet lezen en schrijven. In meer dan 20 ontwikkelings landen kunnen meer dan 70% van de vrouwen niet lezen en schrijven.

Toegevoegd na 10 minuten:
In feite is het aantal schoolgebouwen veel minder relevant dan het aantal mensen dat onderwijs heeft genoten of kan volgen.

In veel landen wordt bijvoorbeeld e-learning ingezet. O.a. http://www.e-learningforkids.org/ probeert kinderen in ontwikkelingslanden van gratis onderwijs te voorzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel een rare schatting als er nu nog 100 miljoen actieve scholen zouden zijn. Hoeveel personen zitten er gemiddeld op die scholen dan? Een stuk of 50? Dan kom ik uit op 5 miljard mensen die op dit moment op school zitten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk denk ik. Het is een te hoge schatting. Ik vond geen betere bron van het aantal scholen. Maar het aantal scholen klopt niet met het aantal leerlingen.