wordt de lunch (half uurtje p/dag) in een o uren contract normaliter wel/niet doorbetaald?

miin baas geeft aan dat van het totaal aantal uren dat ik gewerkt heb op een dag , ik er een half uur moet aftrekken voor de lunch.....Ik vind dit een beetje flauw, tenslotte kan een mens niet zonder eten, maar misschien staat hij in zijn recht ... (?)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Pauze van een min. een half uur is wettelijk verplicht. Verder is het vrij normaal dat de pauze van een half uur eigen tijd is. Hier kunnen in contract en CAO afspraken over gemaakt zijn, maar standaard is de pauze eigen tijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Pauzes zijn altijd in eigen tijd. Het zou niet eerlijk tegenover je collega's zijn als jij wel wordt doorbetaald in je pauze. Als je van 8 tot 16.30 werkt, krijg je 8 uur uitbetaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Korte pauze's voor koffie en thee (kwartiertje, meestal) worden doorbetaald.