Klaar met studie, hoe moet ik mijn reisproduct stoppen?

Ik ben klaar met mijn studie en heb dus ook geen recht meer op studiefinanciering en mijn ov-studentenkaart. Ik heb beide al opgezegd bij DUO IB-groep. alleen beweert een vriend dt ik nu nog naar een ophaalpunt voor mijn ov-kaart moet gaan om daar een 'product' op te halen die dan op mijn kaart moet komen te staan dat ik gestopt ben, is dit waar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Je kan het gewoon via DUO regelen. Als je het niet vertrouwd Trans link bellen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb toen DUO moeten bellen. Dan krijg je zo'n bandje te horen en dan kan je opzeggen. Let wel op of je een bevestiging hiervan krijgt. Ik heb die niet gehad en een half jaar later lag een brief in de bus dat ik moest gaan betalen. Toen heb ik gebeld en toen werd er doodleuk gezegd dat t wel stop gezet was maar dat ze iedereen zo'n brief sturen. Een lekker zooitje daar dus. Dus let goed op of alles goed gaat.

Hoe stopzetten
Je zet je studentenreisproduct stop in twee stappen:

1. Je kunt je studentenreisproduct online stopzetten door met je DigiD in te loggen op je persoonlijke gegevens. Ga naar 'Mijn gegevens' en ga vervolgens naar het scherm 'Reizen'. Je kunt je studentenreisproduct ook per direct stopzetten door te bellen met (088) 424 76 99. Reizen is dan vanaf de eerste dag na je telefoontje niet meer mogelijk.

2. Als je bij DUO hebt stopgezet (stap 1), krijg je een bericht van de Klantenservice Studentenreisproduct over stap 2: Ga naar een ophaalautomaat en bevestig je stopzetting. Je product is dan pas echt stopgezet. Heb je je studentenreisproduct ruim van tevoren stopgezet, dan krijg je het bericht van de Klantenservice Studentenreisproduct ongeveer twee weken voordat je recht verloopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, en moet je uit eindelijk ook de boete betalen?