Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik het beste een toets leren van geschiedenis bijvoorbeeld?

ik heb moeite met leren van een leertekst. wat is een goeie methode daarvoor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Maak er een 'spiekbriefje' van, schrijf daarop de punten die je het moeilijkst vindt om te onthouden.
Gebruik dit briefje dan niet om te spieken, maar probeer nou juist te onthouden wat je daarop opgeschreven hebt.
Het werkt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb dit geprobeerd en haalde een 8 voor me toets ! bedankt !

Andere antwoorden (11)

De tekst goed doorlezen en daarna een duidelijke, overzichtelijke samenvattig maken waar alle belangrijke punten staan. Die kan je dan goed leren en de gehele tekst kan je dan als laatst nog een keer of twee doorlezen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf vind het fijn om alles op te schrijven, dus de belangrijkste punten eruit te halen door het op te schrijven. Ik denk wel dat iedereen zijn eigen manier moet vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vat de tekst samen. Lees een stuk tekst 2 keer. Leg het even weg en schrijf daarna op wat je er nog van weet. Lees het nog een keer en leg het weer even weg. Vertel het verhaal aan jezelf of aan je vader/moeder/vriendje/buurjongen. Je neemt iets in je op als je al je zintuigen gebruikt. Dus zie het: Kijk een film over het onderwerp. Hoor het: Luister naar wat je docent je verteld. Lees het: uit het boek. Schrijf het op: Maak een samenvatting.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kan ook steekwoorden leren. Als je de steekwoorden goed kiest kan je aan de hand van deze woorden het verhaal leren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies het antwoord wat ik ook gegeven zou hebben
een + dus
Maak er een leuke samenvatting van met leuke woorden zodat het leuk voor je blijft en maak er een soort van verhaal van
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees een stukje tekst en pak een paar vragen er uit en beantwoord ze
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak er een leuk verhaal van. Het is net als een film kijken, is ook geschiedenis........ Visualiseer het.
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met geschiedenis vind ik zelf een goeie manier om een tijdslijn te maken. Zet een grote streep op je papier en schrijf daar een punt op voor elke gebeurtenis die je moet onthouden. En dan je blaadje een kwartslag draaien en er dan de gebeurtenis opschrijven. In de hoogte, eigenlijk.

Zo zie je de volgorde in tijd maar ook vaak de samenhang. Als er dan een vraag komt bij je toets of bij je SO, dan weet je beter waar je die moet plaatsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je in middelbare school zit maar elke paragraaf tekst en daar een stukje van heeft een titel. Als je de vragen wie , wat , waar , wanneer, hoe? gebruikt bij de titel dan heb je meteen de samenvatting :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een mindmap met kleurtjes en tekeningen. Google het even.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag aan je ouders of ze je willen helpen.
dat willen ze vast wel en bij de toets kan je het beter!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je moeite met studeren van zulke teksten? Wil je deze veel sneller begrijpen dan dat je nu doet? Ik heb ongeveer een jaar geleden een cursus aangekocht over snellezen en snelleren. Dit heeft mij super goed geholpen. Een echte topper!! Hier heb je een link naar de site. Zeker eens lezen.

http://www.paypro.nl/producten/Train_Your_Brain_Online_Thuisstudie/4359/11383

Anders moet je zeker ook eens deze Facebook Pagina bekijken:

http://www.facebook.com/pages/Sneller-en-Effici%C3%ABnter-studeren/134865593249450#!/pages/Sneller-en-Effici%C3%ABnter-studeren/134865593249450?sk=wall
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding