Waarom wordt er op school tijdens muzieklessen zo weinig aandacht besteed aan rock, metal enz?

Wij krijgen alleen maar langzame en saaie muziek tijdens de lessen muziek. Ook geen AC/DC, en dat soort bands, die de grondleggers van de rock.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik heb het dan echt over liedjes zonder ook maar een beetje rock geluid. Softrock vinden ze ook al niet goed. En als er een keer een leuk liedje komt, wordt dat door de methode opnieuw opgenomen en worden alle songs 'ontrockt'.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom heb je de foto van Loenie gekopieert?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*gekopieerd*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vahel je zult beter moeten kijken want deze is toch echt niet gekopieerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, op dit moment heeft loenie een andere, maar ik weet heel zeker dat Loenie die ook had pas geleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb deze avatar al sinds ik lid ben. Misschien heeft Loenie hem van mij gekopieerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
INDERDAAAD !!!!!!!!!! HELEMAAL EENS MET JE VRAAG
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! dankjewel SimplePlanFan! ik weet het nog heel goed dat Loenie dat ook heeft!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
xD ik heb het niet over die foto..maar over zijn vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Right on gamma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loenie heeft altijd een pinguin, maar volgens mij heeft ze die met het gitaartje maar heel eventjes gehad, maanden geleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
BTW wat maakt het uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jullie hébben tenminste muzieklessen, ik heb er echt veel voor over om in muziek onderwezen te worden, maar het ontbreekt ons aan docenten -_-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of geld voor docenten, of de wil om die aan te nemen.

Het beste antwoord

Dat was een halve eeuw geleden ook al zo, als onderwijs over cultuur gaat wordt het meestal ondemocratisch; de cultuur van de grootste groepen wordt onder de mat geveegd; maar ja, we kunnen ook niet allemaal van Justin Bieber houden ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat maar misschien een aantal mensen Rock/metal in jouw klas leuk vinden (waaronder jij). Tijdens de muziekles gebruiken ze over het algemeen muziek die iedereen leuk zou vinden, dus niet echt bepaalde genres zoals rock of house etc.

Toegevoegd na 20 minuten:
Het ligt waarschijnlijk ook aan de methode die wordt gebruikt. Wij hadden podium ofzoiets, het enige liedje dat in de buurt kwam van de muziek waar jij van houdt dat in het boek stond was volgens mij Boulevard of Broken Dreams van Greenday
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze gaan er altijd maar van uit dat iedereen pop, house, rap, R&B enzo mooi vind. Ik vind er maar niks aan en ik ben heus niet de enige. En anders hebben zij toch maar pech? Metalheads willen ook schik hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad wij zijn diegene die eronder lijden :|
Leg deze vraag eens voor aan je muziekdocent. Het is alweer wat jaartjes geleden ;), maar ik kan me de muzieklessen nog wel herinneren. De muziekkeuze was sterk afhankelijk van de voorkeuren van de docent. Mijns inziens zou een goede docent echter open moeten staan voor alle muziekstromingen en deze ook moeten behandelen. Ik weet nog dat in mijn tijd bij 1 van de leraren wij zelf muziek mochten aandragen voor bijvoorbeeld zang. Maar dat ik ook een docent heb gehad die naar onze mening alleen maar kwijlmuziek uitkoos.
kortom, ga op een nette manier het gesprek aan met je docent. Wellicht staat hij open voor suggesties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste jongeren kennen rock muziek al. Ze willen je laten kennis makenmet andere muziek!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is nu eenmaal zo dat datgene wat behandeld word tijdens zo'n muziekles populair is onder de meerderheid van de jongeren. Dit wordt nu eenmaal meer geluisterd dan de verschillende soorten metal en rock. Toen ik nog muziekles kreeg, 16 jaar geleden, was dit 't zelfde verhaal.
Als je maar van je eigen muziek blijft houden ontwikkel je jezelf daar ook wel in. So keep the Metal alive!! : )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is er nog wat anders aan de hand.

Toen de jazz opkwam was dat 'zwarte' muziek en veel blanken gingen argumenten bedenken om die af te keuren. Klassieke muziek was beter, goddelijk, kerkelijk en dus goed. Jazz was primitief, aards en erg lichamelijk; je kon er niet eens rustig bij blijven zitten want het gaf kriebels in je buik en bekken.

Met de Rock&Roll werd dat alleen maar erger. Niet voor niks Elvis de pelvis (bekken). Maar de vele schandalen rond de artiesten hielpen natuurlijk ook niet echt.

Toen de popmuziek opkwam, en tegen de overheersende cultuur in waanzinnig populair was, werden de verdachtmakingen nog veel sterker. Er waren groepen die gingen zoeken naar duivelse boodschappen in de muziek.

Net als er altijd een soort strijd is tussen 'echte' literatuur en platte lectuur is die er ook in de muziekwereld. Veel scholen zijn conservatief en kiezen voor het zekere, veilige en saaie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK ben het helemaal eens met die laatste zin van je XD