Is het mogelijk Spaans te studeren in Frankrijk/Spanje in minder dan 4 jaar?

Is het mogelijk om het Spaans te studeren in Frankrijk of in Spanje en daarmee uiteindelijk een bachelor-diploma te behalen, maar dit alles dan wel in minder dan 4 jaar tijd? Ik wil namelijk na mijn Fransstudie hier in Nederland, het Spaans studeren, maar ik vroeg mij af of het dan mogelijk is om een bachelor-degree te krijgen, in minder dan 4 jaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je Spaans gaat studeren, ga dat dan alsjeblieft in Spanje doen, niet in Frankrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
xD Je hebt helemaal gelijk. Ik zat er alleen aan te denken omdat ik er ga wonen =P, maar dat kan wachten.

Het beste antwoord

volgens mij moet dit mogelijk zijn.
Op de site nuffic.nl vind je heel veel informatie hierover

Universitair onderwijs omvat zowel hoger beroepsgericht als wetenschappelijk onderwijs.
Spanje kent een vierjarige opleiding die wordt afgerond met een título de grado en een tweejarige vervolgopleiding die wordt afgerond met de título oficial de máster. De vierjarige opleidingen kunnen beroepsgericht zijn (vergelijkbaar met hbo), of ze vormen de eerste fase van een universitaire opleiding (vergelijkbaar met een universitaire bachelor in Nederland).

De universiteiten hebben een toelatingsexamen. De toelatingseisen voor buitenlanders kun je vinden op de website van de universiteit van je keuze.

Er zijn studies die leiden tot een officiële graad (título oficial) en studies die leiden tot een eigen graad (título propio). Deze laatste opleidingen worden in Nederland niet erkend.

Een lijst van erkende opleidingen vind je op de website van het Spaanse ministerie van Onderwijs.

Studentenmobiliteit
De laatste jaren gaan vaak meer dan duizend Nederlandse studenten voor een studie of een cursus (en met een beurs) naar Spanje. Ook vanuit de rest van de wereld komen grote aantallen studenten naar Spanje.

Download de sheet 'Inkomende en uitgaande studentenmobiliteit' (19 kB)