wat is de definitie van een goed antwoord?

en waarom zou het ene antwoord wel goed zijn en het andere niet. hoe bepalen we dat

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Een goed antwoord is goed, wanneer zoals al eerder gezegd, het antwoord correct is.
Maar...het antwoord zal ook goed gevonden worden( tenminste door de vraagsteller) wanneer het antwoord goed in zijn straatje past, m.a.w. wanneer het zijn vermoedens bevestigt.
Een antwoord is niet goed, wanneer het overduidelijk incorrect is.
Als je op de vraag:hoeveelis 15x15, het antwoord 236 krijgt, is dat overduidelijk het geval.
Het blijft een beetje subjectief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het antwoord correct is.

Toegevoegd na 36 seconden:
Als het antwoordincorrect is dan is dat antwoord niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goed antwoord geeft een duidelijke uitleg, is zo neutraal mogelijk en heeft een bronvermelding.

Volgens de richtlijnen van GV voor antwoord geven:

Als je antwoord geeft, dien je je best te doen om ook daadwerkelijk antwoord te geven op de gestelde vraag. Tegenvragen, opmerkingen of ongevraagd advies kun je plaatsen als reactie.

Antwoorden zijn niet toegestaan als:

Ze geen direct antwoord zijn op de gestelde vraag.
Ze alleen maar ‘Ja’, ‘Nee’, een verwijzing of een link bevatten; antwoorden moeten altijd worden gemotiveerd.
Ze al eerder zijn gegeven op dezelfde vraag, zonder dat ze iets toevoegen aan de eerdere antwoorden.
Ze een wedervraag bevatten; die kunnen als reactie worden geplaatst.

Wanneer je een vraag beantwoordt, moedigen we je aan om andere bronnen (websites, boeken, etc.) te gebruiken. Geef dan wel een bronvermelding op, zodat anderen kunnen zien waar de informatie vandaan komt.