Hoe bereid ik me goed voor op mijn Engels examen mondeling?

Ik heb in april mijn Engels examen mondeling. Ik moet me hierbij voorstellen in het engels en dingen over mezelf vertellen. Dit moet in totaal 4 minuten duren. Wat kan ik er allemaal in zetten en hoe kan ik me het beste voorbereiden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (4)

Leen van de bib wat luister CD's Engels. Herhalen, herhalen, herhalen is het toverwoord. Bekijk ook - de betere - Engelstalige films zonder ondertiteling en neem goed op wat ze zeggen. Je kunt ook gewoon lekker naar de BBC kijken. In sommige programma's moeten de mensen zich voorstellen. Kijk en luister hoe ze het doen.

Veel succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt vertellen op welke school je zit of welk werk je doet. Vertel over je toekomstplannen. Reisplannen. Hobby's. Familie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blackadder goes forth met engelse ondertiteling kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De standaard dingetjes als hoe je heet, hoe oud je bent, waar je woont, wat je vindt van je woonplaats, wat je hobby's zijn, wie je vrienden zijn, wat je samen met hen doet, of je al een idee hebt wat je na je examen wil gaan doen.

Je kletst zo 4 minuten vol, maar probeer er wel iets verrassends in te stoppen (heb je een originele hobby? Een uitgesproken mening ergens over? Een onderwerp waar je heel veel van weet?)

Schrijf steekwoorden op een briefje, zodat je bij het oefenen even kunt kijken waar je het ook al weer over wilde hebben. Probeer liefst zo min mogelijk om alles helemaal uit te schrijven.

Oefenen kun je doen met iemand die goed Engels kan, vertel je verhaal en vraag reactie. Wat ook heel goed werkt, is een paar keer 'droog oefenen' voor de spiegel, dat helpt goed tegen de zenuwen en je weet ook precies hoe lang je praatje duurt.

Houd in gedachten dat je snel te snel spreekt. Dus preek duidelijk (articuleren) en langzaam. Er mag best eens een stilte van een paar seconden vallen. Dat is beter dan een grote woordenbrij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet eerst een paar dingen op papier in het Nederlands die je wilt vertellen, en vertaal ze daarna naar het Engels. Als je dit een paar keer doorleest en voor jezelf opleest zal het heus wel lukken!