iedereen in mijn klas pest mij omdat ik goede cijfers haalt. wat moet ik doen?

ik zit samen met nog een paar kinderen uit mijn klas in een speciaal groepje. wij krijgen extra werk omdat wij dat aan kunnen. maar nu gaat iedereen tegen ons schelden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Niets van aantrekken, dat is wat je moet doen. Zou toch wat zijn zeg dat je je moet schamen omdat je nou eenmaal slimmer bent. Mensen die pesten, vinden de reactie die ze krijgen erg leuk. Als jij er totaal niet op in gaat en er geen aandacht aan geeft, is het niet leuk voor ze omdat ze juist die reactie van je willen hebben. Wees trots op jezelf en als de andere dat niet kunnen hebben, pech voor hun!

Met een leraar praten. Succes ermee!

Probeer je schouders op te halen! Gewoon negeren, ze zijn waarschijnlijk jaloers maar te trots om te zeggen dat ze ook zo goed zouden willen zijn!

Je er helemaal niks van aantrekken, ze zijn gewoon jaloers. Later lach jij ze uit ;)

Laat je niet intimideren. Elke leerkracht die je hebt dient daar van op de hoogte gebracht te worden,ook je ouders. Dit zijn dingen die beslist besproken dienen te worden op ouder contactdagen op school.

Je moet in ieder geval gewoon je best blijven doen op school en hoge cijfers blijven halen. Verder zou ik het tegen je meester of juf zeggen. Ik neem aan dat hij/zij instaat is om pesten aan de kaak te stellen. Ook zou ik het tegen je ouders zeggen. Probeer het probleem zo bespreekbaar mogelijk te maken en hou het niet voor jezelf. Je hebt meer kans dat het sneller stopt, als je eerder iets onderneemt.

Wees trots erop dat je goede cijfers haalt, maar weet je zeker dat het alleen daar aan ligt? Het zou wellicht ook andere oorzaken kunnen hebben, hoe sta je sociaal ervoor bijvoorbeeld? Hoe ben je in de omgang? Laat je zelfvertrouwen niet eronder lijden, aangezien je dan een makkelijkere prooi bent. Bepaalde handelingen / gedrag tijdens schooltijd kunnen er ook vaak mee te maken hebben. Niet beledigend opvatten, maar gedraag je je misschien als een (grote) studiebol? Of gedraag je je verder normaal? Dit kan soms moeilijk in te zien zijn aangezien het grotendeels met zelfreflectie te maken heeft, maar ik wens je toch succes en dat het pesten snel zou ophouden! Groetjes,

Zo, zo, echt jaloers... Niks van aantrekken hoor. Liever betere cijfers en uitgescholden worden, dan slechte cijfers en erbij horen..

Blijf goede cijfers halen , anderen zijn jaloers dat ze het niet beter kunnen/geen moeite ervoor doen! Je kan met je klastitularis gaan praten over deze probleem. Bij die leraar kan je altijd terecht met je vragen en je problemen in verband met je studie of je persoonlijke situatie. Hij/zij is ook de meest aangewezen persoon om in te spelen op mogelijke problemen in de klas. Veel Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100