Moet je officieel gezien de adresgegevens van jezelf en van het bedrijf vermelden op een sollicitatiebrief die je per e-mail verstuurd??

Dus weten jullie of je officieel gezien adresgegevens van jezelf en het bedrijf moet vermelden op een sollicitatiebrief die je per e-mail verstuurd?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, op een officiële sollicitatiebrief die je per e-mail verstuurt (ja, met een t) behoren ook de adressen van de geadresseerde en de afzender te staan.
Amadea
11 jaar geleden
Computoon
11 jaar geleden
Dat advies heb ik vaker geleze maar ik begrijp het nog steeds niet. Bij een echte brief begrijp ik nut & noodzaak: de verzender kan een kopie maken van de brief en weet waarnaar hij 'm gestuurd heeft. De ontvanger ziet van wie ze hem heeft gekregen. Bij een sollicitatie per e-mail begrijp ik het advies niet, voor zover het de 'verplichting' betreft om ook de NAW-gegevens van het bedrijf op te nemen waarnaar je de e-mail verstuurt. In tegenstelling tot een 'papieren brief' hebben die gegevens naar mijn mening geen nut in een e-mail; die komt ook aan zonder die gegevens. Als het bedrijf de e-mail bij een specifieke afdeling of persoon wil laten uitkomen, heeft men daarvoor wel een apart e-mailadres. Misschien kan iemand het nog eens toelichten (en dan natuurlijk niet met de uitleg 'dat het zo hoort';-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar mijn idee stuur je de officiële brief op in de email als bijlage. In de officiële brief staan beide adressen, maar niet in de email. Of begrijp ik het nu niet?
Amadea
11 jaar geleden
De sollicitatiebrief is een eerste selectiemethode voor werkgevers. Vaak krijgen werkgevers ontzettend veel sollicitatiebrieven toegestuurd. De brief is als het ware je visitekaartje. Daarom moet je zorgen dat die piekfijn in orde is. Want wanneer jouw brief de werkgever niet direct aanspreekt verdwijnt hij in de prullenbak. Als er alleen naar een e-mailadres gereageerd kan worden, en niet meteen een adres en telefoonnummer zijn vermeld dan zal de selecteerder jouw epistel eerder terzijde leggen dan dat van iemand die zich keurig bekend maakt.