Hoe zou ik gedisciplineerd kunnen studeren?

Met het maken van een planning heb ik totaal geen moeite. Het daadwerkelijk volgen van de planning, vind ik behoorlijk moeilijk. Hoe zou ik mezelf er toch toe kunnen aanzetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Stel jezelf kleine beloningen in het vooruitzicht.
Neem ook voldoende pauzes tussendoor (niet te lang).
Misschien wil je teveel tegelijkertijd doen? Zorg dat je dat voorkomt.
Zorg dat er niet veel afleiding is; geen tv, radio, internet, leuke boeken, leuke mensen, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Veel mensen leren met muziek, maar ik vind dit erg afleidend. Je voelt je misschien wat meer ontspannen, maar ik denk dat je aandacht eerder uitgaat naar de muziek dan naar je werk, omdat dat veel interessanter is. Probeer eens een keer het leren als 'leuk' en 'interessant' te zien. Zie het niet als een straf, maar juist als iets leuks op zichzelf, net als tv kijken of een boek lezen.