Alleen als het van belang kan zijn voor de functie waar je op solliciteert. Als er geen enkel verband tussen te leggen is kan je het beter weglaten want dan geef je het idee dat jij niet afmaakt waar je mee begonnen bent. Wat kan veroorzaken dat je niet op gesprek wordt gevraagd.
Maar als het wel met die baan te maken heeft dan kan je op die manier aantonen er al enige tijd mee bezig te zijn geweest. Waarbij je dan wel een goede reden moet hebben om daarmee te kunnen verklaren waarom je ermee gestopt bent.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt allemaal! Ik denk dat ik het er wel bij zet, sluit goed aan!

Andere antwoorden (6)

Ja, het is toch iets wat je vier maanden hebt gedaan. Afgemaakt of niet. Misschien heeft het bedrijf er wat aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft waarschijnlijk geen enkel nut om dat er in te zetten. Niet doen,

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je denkt dat het nut heeft wel, als je denkt dat het je tegenwerkt niet
Je hoeft geen standaard cv te gebruiken, je benadrukt wat van belang is voor de functie
anneliez
12 jaar geleden
Ja, want anders heb je een gat in je CV en dat is erger dan uit te leggen waarom je met de studie gestopt bent. Want daar heb je wel een goed verhaal voor en voor dat gat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je tijdens die 4 maanden iets belangrijks over jezelf geleerd hebt, zou ik het er wel bij zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heb ik wel gedaan (ook al heb ik 2 studies niet afgemaakt, ze staan er allebei bij).
De werkgever zal wel vragen waarom je gestopt bent, en daar moet je echt goed over nadenken voor je op gesprek ergens gaat. Het kan je wel helpen om aan een baan te komen, omdat je ook wel dingenj hebt geleerd in die 4 maanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan.

Is de studie relevant voor de baan waar je op solliciteert?
Ja? Dan zet je deze wel in je CV (zolang je een goede reden had om te stoppen..)

Heb je weinig werkervaring/studies? Oftewel, is je cv anders leeg?
Ja? Dan zet je deze studie wel in je CV.

Heb je anders een groot gat in je CV?
Ja? 4 maanden is niet echt een probleem, zeker voor je eerste echte baan niet. Maar als je hierdoor een heel jaar niets in je CV hebt staan zet je deze studie er wel bij.

Nergens ja geantwoord? Dan heb je geen reden om je afgebroken studie te vermelden.