Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

bij nummer 1 beginnen en dan verder en elke keer als je er 1 fout heb over nieuw beginnen dan word je het op een geven moment wel zat maar het leert fantastisch
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
dankjewel ookal is het er sinds 18 juni 2009 16:22. het het wel uitstekend ik leer op dit moment gs heel veel begrippen en ben nu een halfuur bezig met deze manier en en al best veel. volgens mij reageer je hier nooit op het is ook zo lang geleden maar alsnog heel erg bedankt ik hoop dat je dit in iedere geval wel een keer leest

Andere antwoorden (14)

Schrijf ze allemaal een paar keer op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst de hele bladzijde globaal lezen, daarna per 5, die leren en daarna weer 5, dan de 10 totaal, enz enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
proberen met alle eerste letters van de begrippen een redelijk woord te maken. letters onder elkaar schrijven en dan hopen dat je nog weet welk woord met welke letter begint
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op school werkte het volgende voor mij:
Maak een spiekbriefje met daarop de begrippen die je in je hoofd moet krijgen.
Op één of andere manier kende ik de termen op mijn spiekbriefje van buiten... die andere dan meestal weer iets minder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst paar keer opschrijven.
Dan gewoonweg dom herhalen.
Door het herhalen van iets leer je het meest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opschrijven en herhalen of intypen in een "overhoor tool". Zijn er legio gratis te vinden in Google. Je hebt ze dan al een keer ingetypt en het programma zal random de overhoring uitvoeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wrts.nl


Eigenlijk voor talen, maar kun je ook voor begrippen gebruiken.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen muziek aan.
Mét je hoofd leren. (Het snappen)
Uít het hoofd leren. (Het stampen)
En dan nog een paar keer opschrijven.

Zo zou het moeten lukken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De sq3r methode...

Squeeze
Read
Write
Repeat

dat is de beste methode...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door er iets grappigs aan te verbinden.
Of door te visualiseren hoe zoiets eruit zou zien als het in het echt zou bestaan (als het iets abstracts is).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen denken dat vaak overlezen 'leren' is. Dat geldt tot een bepaalde hoogte. Je moet vooral veel doen met teksten en begrippen. Als je iets aan iemand uitlegt onthoud je 90%. Alleen lezen maar 10%. Doe dus iets met begrippen. Leg ze uit, maak schema's, maak vragen, google ze, maar doe meer dan alleen lezen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik altijd doe is: onthoud het eerste woord van het antwoord van het begrip als je dat weet dan floept de rest eruit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kaartjes maken met aan de ene kant de begrip en aan de andere kant het antwoord. Het begrip zeggen en het antwoordt, als je hem niet weet schrijf je heb op en zeg je hem 3x. En dat doe je dan bij alle begrippen die je niet weet of niet zo goed. En die je weet leg je aan de kant en die herhaal je later dan nog een paar keer. en na een gegeven moment ken je ze (hopelijk) helemaal uit je hoofd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
wat bij mij altijd helpt is kleine briefjes knippen, daarop alle begrippen proberen te krijgen en dan die briefjes meenemen naar school. Die briefjes moet je veel te klein knippen zodat je wel 100 pogingen moet doen om het daarop te krijgen en uiteindelijk heb je ze niet meer nodig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding