Ik moet voor dinsdag 4 toetsen leren, hoe pak ik dit het beste aan?

Kreeg net te horen dat ik 2 herkansingen dinsdag moet doen.. Plus 2 andere toetsen dinsdag en woensdag. Word helemaal gek, hoe pak ik dit aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Oke, geen paniek! Ga even rustig zitten en laat dit tot je doordringen. Klinkt ernstig.

Wat er mis kan gaan:
- het is te veel en je doet te weinig
- je werkt zo hard dat je zo moe bent dat je de toetsen niet meer kan doen, je klapt dicht :}
- je doet de helft niet goed en hebt straks weer twee herkansingen
- je haalt straks alles door elkaar
- je krijgt van te voren al hoofdpijn

Wat kan er goed gaan:
- je haalt gewoon alles!
- je bent zo geschrokken dat je het nooit meer op herkansingen laat aankomen.
- je krijgt nu veel tips om het de rest van je leven goed te doen.

Hoe doe je dit?
- maak een overzicht van wat je al weet en wat je nog moet doen. Maak een plan voor de komende dagen:
- als je fit bent leer je nieuwe stof (wanneer ben je het fitst? morgen - middag - avond?)
- op andere uren ga je herhalen, informatie opzoeken, overzichten of opdrachten maken.
- volg de tips van de anderen voorzover je die prettig vindt.

Plan vooral ook 'zorg voor je zelf':
- minstens elke dag een periode van twee uur wieberen: naar buiten, naar de buren of in de tuin werken (brrr) of sporten. Zorg dat je bloed gaat stromen en je veel verse lucht in je longen krijgt.
- drink voldoende water (van spanning droog je uit)
- eet gezond, neem de tijd om te badderen en jezelf te verzorgen.
- doe geen dingen waarvan je weet dat ze niet goed voor je zijn - dat weet jezelf het beste!

Laat GV maar even zitten. Misschien lees je dit wel nadat je al je toetsen gehaald hebt. Des te beter.

Toegevoegd na 1 minuut:
O, ja. Succes en hou je soepel!
Laat even weten hoe het gegaan is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, ik ga er zeker mee aan de slag!! En laat idd GV ff op een laag pitje staan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb 3 toetsen gehaald :d morgen nog 1 maar die haal ik ook wel, bedankt he

Andere antwoorden (8)

Hele weekend blokken en zorgen dat je een beetje varriert met de vakken. Dus niet 4 uur aan de 1 en dan 4 uur aan het andere vak, maar afwisselen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verdeel je weekend zo efficiënt mogelijk.
Sta vroeg op ga steeds een uur intensief leren gevolgd door een kwartier pauze. Na drie uur neem je een lange pauze waarbij je eventueel naar buiten kunt gaan. Zo breng je je hersenen weer wat tot rust en heeft je hoofd tijd om de opgenomen stof op te slaan.

Zorg dat je de meeste aandacht besteedt aan de nieuwe toetsen. De toetsen die je over moet doen heb je tenslotte al eens geleerd en die zou je op zondag en maandag nog even kunnen doornemen.

Het is een kwestie van goed plannen, je hoofd leegmaken en de rust vinden. Gewoon doen!

Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet er gewoon voor gaan. Je hebt 2 her. Die heb je dus al eens geleerd daar bekijk je alleen de belangrijke stukken van(samenvatting?). Die andere 2 daar doe je er 1 vandaag (middag en avond) en 1 morgen(ochtend en middag) dan kun je al gaan herhalen.

Veel succes ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dinsdag is het dichtste bij. Heb je nog vier dagen om te leren. Vandaag en zaterdag voor dinsdag, zondag en maandag voor woensdag en maandagavond nog even de kernwoorden herhalen voor dinsdag. Een herkansing betekent dat je de stof al onder ogen hebt gehad. Dus heb je een samenvatting (neem ik aan). Alles afzeggen voor het weekend. Leren heeft prioriteit nu!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja heb aantekekeningen gemaakt, hiervan samenvattingen. Ik ga vast druk aan de slag!! maakt het trouwens uit of je een samenvatting schrijft, of typt? aangezien je van een samenvatting samen stellen al meteen wat leert..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, Je krijgt daarmee de lesstof bewust onder ogen. En later nog eeens hardop voorlezen mag ook wel eens helpen. Dan verplicht je jezelf om te luisteren. Heb vertrouwen in jezelf. Kicken als je daarna vier voldoendes hebt!! Ik duim voor je!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeker haha dan heb ik wat overwonnen voor mezelf, en bedankt ik laat t nog wel weten! Ga weer druk aan de slag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima! Ben benieuwd. Moet je nog niet afsluiten hier. Kun je het alle mensen die gereageerd hebben op je vraag, nog even vertellen. Gó for it!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan beter typen aangezien dat sneller gaat en je dingen kan wissen, zo word het stuk papier geen kladderboel
Keylogger op je leraars pc, afleidingsmanouevre verzinnen en je kunt vanaf thuis je eigen cijfers invoeren:) werkte prima bij mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
huh haha hoe flik je dat dan weer? en ik zit op een vervolgopleiding weet niet of het daar bij zo makkelijk zou gaan.
In het schoolregelement kijken of dit wel is toegestaan. Meestal mag je niet eens 3 proefwerken maken op één dag. Laat je niet intmideren en ga met een aantal klasgenoten naar de afdelingsleider om dit te melden. Die is verplicht het schoolregelement na te leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is mijn gebied.

Stap 1: pak een a4tje en schrijf alles uit wat je moet leren
Voorbeeld:
Frans: woorden hoofdstuk 1, taalregel 6+7+10
Engels: woorden hoofdstuk 1-10
Wiskunde: Hoofdstuk 2+3

Stap 2: Ruim je kamer op, let op dit is een belangrijke stap en deze moet je niet fout doen, ik meen het, het kan punten schelen in je cijfer.
Let op: mobiel weg, Ipod weg,muziek weg, alles moet weg zijn. Het enige wat je nog over mag houden is je muziek speler met KLASSIEKE MUZIEK zonder tekst. Daarmee leer je het beste. Computer mag maar zonder spelletjes of internet en ook geen msn

Stap 3: maak een stapel van de boeken die je moet leren

Stap 4: Pak een flesje water en wat fruit of wortels die je meteen kan eten tijdens het studeren zonder dat je ze eerst nog moet schillen of klaarmaken. GEen chips of cola, daar word je alleen maar moe van.

Stap 5: Maak een rooster wat en waarneer je gaat doen.
Voorbeeld:
10:15 Hoofdstuk 1 Frans leren woordjes tot 10:45
10:50 (5 minuten om spullen op te ruimen en te pakken) Wiskunde Hoofdstuk 2 extra opgaven (niet woordjes achter elkaar doen, of enkel beta vakken, als het hetzelfde is word je sneller moe of verveeld.

Stap 6:blijf herhalen, minstens 5 keer per dag woordjes, iedere keer iets erbij nemen.

Stap 7: maak samenvattingen met felle kleurtjes

Stap 8: spreek je samenvatting of woordjes in op je MP3/MP4/watdanook en ga terwijl je de hond uitlaat die woordjes leren.

Stap 9: Onder geen enkel beding van vrienden,tv of andere leuke dingen verlaat je je kamer! Je bind een stuk touw van je deurklink naar je kastdeur zodat je niet vertrekt.

Stap 10: Haal goede cijfers op de toetsen en paniek niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon je leest het door van elke toets en daarna ga je tv kijken, volgende dag weer,

als je nou meedoet tijdens de periode hoef je amper te leren wanneer de toets er is