Wat kan je doen als er een vieze leraar op je school werkt?

De leraar heeft seksuele getinte opmerkingen en maakt afspraakjes met leerlingen na schooltijd. En kijkt bij leerlingen in de truitjes. En nog meer van dit soort dingen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (9)

ga hiermee naar je mentor, conrector of directeur. dit is gedrag wat niet door de beugel kan en hier moet dus de leiding van weten.

Heb het zelf ook eens meegemaakt dat een geschiedenisleraar de dames iets te interessant vond, meneer is vervolgens ontslagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou daar een artikeltje aan wijden in de schoolkrant....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga met een paar meiden die hier ook van weten of die dit hebben ondervonden naar de mentor of naar de vertrouwenspersoon van je school. Van een paar leerlingen hetzelfde verhaal te horen , dat maakt je sterker met je klacht. Een docent heeft een voorbeeldfunctie. Dit wat jij beschrijft is grensoverschrijdend gedrag.

Als school hier niet direct (!) iets aan doet, dan mailen jij en je ouders met de Ouderraad of met de MR. Maar dat is pas de volgende stap.

Goed van je dat je het aanpakt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de antwoorden van de anderen wil ik nog aanvullen: met je ouders bespreken!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dit werkelijk zo is als je beschrijft , moet je eventueel met andere gedupeerde absoluut melding maken hiervan ! Want zoiets kan natuurlijk niet .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Direct melding maken bij de rector, schooldecaan of wie dan ook. Zoek getuigen, vriendinnen die hetzelfde meegemaakt hebben met die man.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
negeren, iritant doen, niet meedoen, laten merken dat je boos bent en het een stomme vent vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeggen tegen: "heeft u de pik op "naamhiier" ofzo??

dat zou grappig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eerst naar je ouders, vraag of zij naar de mentor/teamleider/directeur willen gaan, want volwassenen komen beter over dan leerlingen.
Als die niet willen, het erbij laten liggen stap je eerst naar je mentor toe, wil die niks doen ga je naar de teamleider, wil die niks doen ga je naar de directeur of naar een andere leraar die jouw goed ligt. Als het echt niet meer anders kan spijbel je in de lessen van die leraar.