als je na je hbo opleiding(met diploma afgesloten) nog een hbo opleiding wil doen, hoe zit het dan met de kosten?

krijg je nog studiefinanciering of moet alles zelf betaald worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je krijgt geen studiefinanciering meer bij een tweede studie. Je hebt nog wel recht op een lening. Maar dat moet je dus wel terugbetalen.

Als de plannen van het huidige kabinet door gaan betaal je 3000 euro extra per jaar voor een extra studie. Dus je studie kost dan in totaal ongeveer 4500 euro per jaar aan college geld. Het is zeer waarschijnlijk dat die plannen door gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan overigens van het VSB fonds wel een extra studiebeurs krijgen om nog een extra studie in het buitenland te doen.