Heb je wat aan een opleiding Engelse taal en cultuur? of kun je er niet veel mee behalve docent?

daar tegenwoordig iedereen wel redelijk engels spreekt in Nederland

Toegevoegd na 6 minuten:
het betreft een universitaire opleiding.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ikzelf doe op de uu een opleiding engelse taal en cultuur en moet toegeven dat je na je bachelor nog niets kunt. Ook het onderwijs dus niet in want daar heb je toch echt een onderwijsmaster voor nodig (ik snap niet waarom mensen altijd richting het onderwijs denken?? leraar Engels is HBO en HBO Engels is per definitie lerarenopleiding (die ik ook 1 jaar heb gevolgd voor p, dus ik weet waar ik het over hebt :P )).

Je moet dus eigenlijk om echt voor een vak opgeleid te worden in Engels ook een master volgen en daar kan je heel veel richtingen in zoals dus onderwijs maar ook taalkunde, vertaalkunde, uitgeven en verschillende onderzoeksmasters in de literatuur zoals bijvoorbeeld westerse literatuur.

ik heb hier wat linkjes naar de sites Engelse taal & cultuur van de UU bijgevoegd dat je een beetje kunt orienteren. Ik denk dat andere uni's niet zo heel veel verschillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

jawel , als het echt een serieuze cursus is (op hoog niveau) iemand die ik ken heeft 3/4 cursussen gedaan en zij werkt nu als vertaler voor verschillende uitgevers .
Dus niet een LOI cursus engels voor beginners .

Toegevoegd na 8 minuten:
universitair klinkt als een goed begin , en als ik het me goed herinner deed ze daarna een cursus voor uitdrukkingen en straattaal en die andere cursussen weet ik niet meer .
Ik zeg niet dat je er rijk mee word , maar zij kan er goed van leven en heeft altijd werk.

ik weet niet hoe het nu is , met al die vertaalprogramma's en zo , maar voor boeken zullen altijd MENSEN nodig zijn (zinsverband , spot , verwijzing en andere dingen die een comp. (nog) niet begrijpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou tolk kunnen worden