Is het mogelijk om het eerste jaar van de opleiding succesvol (HBO-niveau) te behalen en vervolgens te kiezen voor een ander HBO school

Ik heb recent de propedeuse gehaald op stenden nu ben ik verhuisd en wil ik graag het tweede jaar beginnen op een ander hbo school. Is dit mogelijk, is het alleen maar moeilijk of is het simpelweg onmogelijk en moet ik het eerste jaar overdoen op de andere hbo school?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Elke HBO instelling is anders. Dus zijn ook de vakken die je voor een bepaalde opleiding in het eerste jaar krijgt anders. Je zal daar met een studieadviseur / toelatingsadviseur moeten praten. Voor een deel van de vakken kan je vrijstellingen krijgen. Voor andere vakken moet je wellicht opnieuw de lessen volgen / examens nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

in principe is je Propedeuse wel het bewijs van het behalen van eerste jaar HBO, dus zou je dan moeten kunnen switchen. Dus als je dezelfde opleiding op een andere HBO volgt moet het weinig tot geen problemen geven (behalve het wennen aan de andere HBO). Als je een andere studierichting pakt, dan kan het zijn dat je bepaalde vakken mist en dus dan is het andere antwoord van toepassing