ik zit op en slecht school, ze geven te laat informatie door hoe je opdrachten moet maken , bij wie kan ik terecht met mijn klagt ?

ik zit op de albeda college , maar ben vanaf het beging niet tevreden , hele jongen leraren die soms zelf niet eens weten hoe ze dingen moeten doen , opdrachten worden laat uitgelegt hoe ze gemaakt moeten worden ,heb binnen een half jaar 4 mentoren gehad ,in een half jaar 7 docenten waar ik les van kreeg ,zijn weg gegaan ,allemaal omdat ze (netjes gezegt)niet langer zo slordig wilden werken , en niet naar hun mening werd geluisterd ,
ik als student weet niet waar ik met mijn problemen klachten teregt kan , er gaan gewoon te veel dingen mis , school geeft gewoon weg niet toe dat ze te veel fouten maken gewoon te veel fouten ,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel eerlijk gezegd staan er nogal wat schrijffouten in je vraag... je moet natuurlijk ook wel zelf WILLEN leren en dat mis ik soms nog wel eens bij leerlingen en studenten van tegenwoordig. Ze willen het allemaal makkelijk aangedragen krijgen, maar je moet er ook zelf wat voor doen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien de klacht uitprinten en aan de leraar nederlands voorleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Marstuin: het is natuurlijk een stuk gemakkelijker om foutarm Nederlands te schrijven als iemand je dat ook goed heeft geléérd. Je wordt niet op een dag wakker met de vaardigheid om goed te schrijven, daar hebben we allemaal goede docenten voor nodig gehad.

Antwoorden (4)

Hier vind je info over klagen over een school

http://www.onderwijsklachten.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou kunnen klagen bij de gemeente. Maar ze zeggen daar op school toch ook niet dat je moet blijven, als jij naar een andere school gaat, dan ben je van dat probleem af. Of als je minderjarig bent, dan moeten je ouders daar achteraan gaan. Volgens mij kan je op school zelf beklacht doen, of anders bij de gemeente
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem anders een contact op met de onderwijs inspectie..
je kan ook daar terecht met je klachten ....

http://www.onderwijsinspectie.nl/onderwerpen/Klachten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je eerst op school zelf een klacht moet neerleggen. Bij een mentor, bij een ouderraad, de MR of bij een vertrouwenscommissie. Als je er intern niet uitkomt dan pas hoger op. Mogelijk is LAKS dan een idee?

Ik denk namelijk dat, als je gelijk hoger op gaat praten over je klachten, men je terugverwijst naar de school zelf.

Vervelend dat je hier tegenaanloopt. Alhoewel het een beeld is dat op meerdere scholen speelt. Zorgelijk, hoe het momenteel in het onderwijs gaat....

Ik zou, als ik je docente Nederlands was, je graag een paar bijlessen taal willen geven. En je zeker willen helpen met het schrijven van een sollicitatiebrief...