Wat moet je doen als je een stage verslag vandaag moet mailen terwijl je nog niet eens bent begonnen???

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (22)

huilen en de volgende keer eerder beginnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
probeer wat te kopen, over te nemen of ga had aan de slag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mailen dat de stroom is uitgevallen en je het vandaag dus echt niet kunt mailen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Internet bombarderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eerlijk zijn en hopen dat je nog een kans krijgt. En volgende keer je agenda gebruiken :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nu onmiddelijk heel hard aan het werk gaan, er nachtwerk van maken en hopen dat ze iets om 2 uur ingestuurd ook accepteren en de volgende keer langer vooruit kijken dan je neus lang is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er van leren dat je de volgende keer eerder moet beginnen met je stage verslag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Opbellen met de persoon waar je het naar toe moet mailen, uitleggen hoe de vork in de steel zit en vragen hoe "jullie samen" dit probleem op kunnen lossen. Maak er een gezamelijk probleem van, dan heb je meer kans op een constructief antwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
afzonderen, concentreren (zoals dubbel tomaat concentraat) en doorwerken en mailen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nu beginnen, pizzaatje bellen en om 23:59 inleveren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
fotootje van je borsten mailen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stoppen met klooien op Goeie vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een onvoldoende halen is de meest gangbare gang van zaken....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je het nog niet hebt, maak dan een lijstje van verschillende onderdelen die in het verslag moeten komen. Pak item 1, en begin te typen tot je het klaar hebt. Pak dan item 2, en begin te typen tot je het klaar hebt. Pak dan item 3 etc.

Een grote taak lijkt vaak onoverkomenlijk, maar kan veel behapbaarder worden als je hem opdeelt in kleine stukjes. Je hoeft niet een heel stageverslag te schrijven, maar (bijvoorbeeld) een korte beschrijving van je dagelijkse werkzaamheden. En dan (bijvoorbeeld) een beschrijving van iets dat je geleerd hebt tijdens je stage. En dan weer zo'n overzichtelijk stukje tekst. En als laatste (!) de inleiding die het geheel bij elkaar bindt.

Vink voor motivatie steeds het onderdeel van je lijstje af dat je af hebt. Kijk, weer een onderdeel klaar! Zo voorkom je dat je je laat verlammen door het gevoel dat je het nooit afkrijgt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Allereerst stoppen met dergelijke vragen op sites als dit te posten, dat kost namelijk alleen maar tijd.
Daarna je bezinnen hoe deze situatie is ontstaan en inschatten of je nog iets in elkaar kunt draaien. Zo niet: niet aan beginnen.
Ik weet niet of het slim is om je stagebegeleider te bellen, want dan moet je toegeven dat je er gewoon te laat aan begonnen bent, en dat geeft waarschijnlijk je onverschilligheid aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je schamen! Ben jij soms mijn stagiair? Ik zit n.l. achter de computer op een stageverslag te wachten en vul mijn tijd nu met het geven van nuttige adviezen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Opschieten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wellicht kan je heel veel informatie bij elkaar schrapen door middel van Google en Wikipedia. Met wat handig knippen en plakken kom je een heel eind. Of misschien kan je iets bruikbaars van een ander vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
googelen naar een mooi verslagje fzeu.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Reflecteren volgens de STARR methode op je eigen handelen. En verwoorden waarom het er niet van gekomen is en hoe je het in de toekomst aan gaat pakken zodat je het wel volgens de afspraak kunt opsturen. Het hoeft niet zo lang te duren dit verslagje te typen en daarbij, zelfreflectie en eerlijkheid scoor je altijd goed mee, en je laat ontwikkeling zien, hoe je het in de toekomst gaat aanpakken en wat je geleerd hebt!

(voor uitleg STARR- methode, zie bijgevoegde link)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij jezelf stil staan waarom je dit nog niet hebt gedaan. Wil je je huidige opleiding eigenlijk wel halen?

En vervolgens vooral eerlijk blijven. Als je dat nu doet, is dat een goed begin naar jezelf toe. Als je namelijk tegen je opleidingscoördinator liegt, (ja ja daar komt ie) dan lieg je ten eerste tegen jezelf en zul je die cirkel gaan herhalen en kun je beter meteen stoppen met je opleiding. Ben je daarentegen eerlijk en vraag (let wel: vraag) je of je iets langer (1 a 2 dagen tot maandag bijvoorbeeld) mag doen om het toch nog in te leveren, denk ik dat je op de korte en lange duur het beste uit bent.

Maak het verslag met sier en inhoudelijk goed afgewerkt (google even naar goede verslagen etc) en stop er iets onverwachts in (Een zichtspunt op stages die je leraar niet had verwacht), dan komt het waarschijnlijk nog wel goed.

Succes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
aan de slag met je donder en een cursus timemanagement zou niet verkeerd zoor je zijn :)